W pewnym okresie ( 2000 rok ) chciałem kupić coś nowszego. Po kilku wizytach w salonach różnych marek, a co za tym idzie próbnych jazdach coś zawsze mi nie odpowiadało, a to fotel, a to kultura pracy silnika czy zestopniowanie skrzyni biegów. Przyzwyczajenie jednak robi swoje i do chwili obecnaj jeżdżę tym samym autem. Stosunek jekości do ceny dla auta 2-3 letniego jest rewelacyjny, jednak dla nowe wozy są jak dla mnie nieco za drogie
Wrażenia
3,0
Silnik
Po 280.000 pękła komora wstępnęgo sprężania w głowicy, wpadła do cylindra i zrobiła masakrę silnika. Podobno w tym typie silnika (AAZ) jest to dość częsta awaria. Koszt wymiany silnika był o połowę niższy niż koszt remontu
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana. Przy silniku diesla nie wymaga częstych zmian biegów
4,0
Układ jezdny
Jak na sasze drogi rewelacja. Zdecydowanie lepsze niż w modelu A-4. Tu wystarczy wymienic końcówkę za parę złotych, a tam trzeba cały aluminiowy wachacz za kilka setek
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoita
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki i poukładane tak jak trzeba
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mała wydajność klimy. Przy wysokich temperaturach na zewnątrz w środku jest za ciepło przy ustawieniu na max. W okresie jesienno - wiosennym pocą się szyby i trzeba używać klimy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardziej odpowiadałyby mi siedzenia kubełkowe z przodu, ale nie jest to standardem.
3,0
Wyciszenie
Wkurza mnie hałas powietrza przy uchylonej na 5 cm tylnej szybie i szybkości ponad 100 km/h. Przypomina nadlatujący helikopter. Przy zamkniętych oknach O.K
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto - krótkie trasy - 8,0 l/100, dłuższe - około 6,2 l/100. Części zamienne tanie i jest dużo zamienników
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jekości do ceny dla auta 2-3 letniego jest rewelacyjny, jednak dla nowe wozy są jak dla mnie nieco za drogie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę skrzypiące plastiki, ale na ten rok i przebieg jest O.K