Karoseria
: Blachy są dobrze zabezpieczone przed korozją ( 7 powłok na blachę ). Jeśli tylko auto jest bezwypadkowe to taki ocynk przetrzyma kilka nowych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Audi 80 b4 jak na początek lat 90, było całkiem niezłym samochodem o nowoczesnej, zaokrąglonej karoserii. Bardzo dużym technologicznym postępem było w całości ocynkowanie nadwozia. Silniki jak na tamte czasy były bardzo nowoczesne np. wprowadzony wtedy 1.9 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dlatego marka Audi wyrobiła sobie renomę wśród klientów na długie lata. I właśnie dlatego teraz za znaczek Audi, pomimo że te auta najlepsze lata i kilometry mają za sobą to jednak trzymają cenę. Ogólnie oceniam auto przeciętnie i następnym razem już bym się rozglądał za czymś innym.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik za słaby do tego auta. Dobrze że turbina ratuje trochę sytuację, ale wkręcając silnik na wyższe obroty odbija się to na spalaniu. Głośność tej jednostki było największym problemem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje typowo dla tych aut, ciężko ale pewnie. Sprzęgło musiałem wymienić 2 razy, przez jak się później wałek główny skrzyni biegów.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny dobrze zestrojony, ale przednia oś nie wytrzymuje naszych dróg, jak zresztą mało który w Polsce.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętna
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie strasznie długo się nagrzewa. Szyby szybko parują od wewnątrz, a bez klimy ciężko ją odparować. W lecie czarne wnętrze nagrzewa się bardzo szybko i znowu przydała by się klimatyzacja.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni wewnątrz jest zdecydowanie za mało jak na auto klasy średniej. Dla wyższych osób jest niewygodnie.
2,0
Wyciszenie
Silnik na zewnątrz jest głośny jak traktor szczególnie jak jest zimny,ale wewnątrz jest trochę lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żeby ten diesel w miarę się rozpędzał, to trzeba ciągle go kręcić, co wiąże się z wyższym spalaniem. Części są dostępne w przeróżnych cenach, a naprawy można wykonać samemu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dużo niestety płaci się za firmę, choć auto też nie jest złe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to zacinający się i przeciekający szyberdach, huśtające się przednie fotele, parujące reflektory, wycieki oleju z silnika, pęknięta kostka w stacyjce. Ale nie ma się co dziwić gdyż auto najlepsze lata i kilometry ma już za sobą.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma już swoje lata, ale musiałem naprawiać turbosprężarką, regenerować wtryski, czasami nie chciał zapalić, dwa razy wymiana sprzęgła przez wadliwy wałek główny, szybko zużywający się napinacz z paskiem wieloklinowym, przednie zawieszenie oraz przewody gumowe hamulców z przodu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]