Auto bardzo tanie w eksploatacji i niezawodne. Jego odporność na rdzę robi wrażenie, bo niemalże każde nowsze auto ma miejsca korodujące, w 80tce bez dzwona takich sytuacji nie ma. Zdecydowanie lepiej wykonany i bardziej trwały niż A4, a komfort jazdy wcale nie gorszy. Można znaleźć fajny model z dobrym wyposażeniem i silnikiem V6, który zaskoczy wiele innych na światłach. Niestety dorwać zdrowy egzepmlarz nie jest łatwo, a jeżeli się trafi to cena też jest odpowiednia. Swój egzemplarz pozostawiłem w rodzinie, bo szkoda sprzedawać, a będzie jeździł dłużej niż nowe które kupiłem. Oczywiście polecam benzynę z LPG, bo z dieslami różnie, większośc już dawno przejechała milion kilometrów. Kultowe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sam silnik niezniszczalny, po wymianie uszczelniaczy zaworowych zaraz po zakupie auto nie brało nawet kropli oleju. Jak na parametry wystarczająco elastyczny by wyprzedać na 5tce. Spalanie także w porządku jak na pojemność. W moim egzemplarzu troszkę za głośny, ale to raczej wina wiekowego układu wydechowego. Ogólnie jedna z najlepszych jednostek Audi - prosta, dynamiczna i wytrzymująca olbrzymie przebiegi.
5,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni to wzór dla innych, wielu młodszych aut. Świetna praca lewarka, idealnie precyzyjna, każdy bieg wchodzi jak należy. Jedna z najlepszych z tamtych lat.
4,0
Układ jezdny
Wystarcząjaco sprężyście by auto bezpiecznie trzymało się drogi, z drugiej strony wystarczająco miękko, aby podróż była w miarę komfortowa. Sama trwałość zawieszenia przedniego czy końcówek drążków w przypadku zamienników - jest mocno dyskusyjna.
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan z "dziurawymi" zagłówkami z przodu i brakiem ich na tylnej kanapie - czy można chcieć więcej ?
5,0
Ergonomia
Drugą tak prostą dla użytkownika deskę rodzielczą rzadko się spotyka. Bardzo dobre i przede wszystkim doskonalne wytrzymujące czas materiały. Można szarpać śmiało za uchwyty w drzwiach jak Zachar, a nie będzie najmniejszego odgłosu. Auto ponad 20lat a jadąc po dołach cisza, plastiki ciche jak zaczarowane. Naprawdę jeden z ostatnich takich modeli.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Model bez klimatyzacji, ciemne wnętrze i duże pochylenie szyb powoduje, że latem jest ciężko. Problemy z nagrzewnicą dotyczą niemalże każdego Audi z tamtych lat, mój nie był wyjątkiem, dlatego zimą grzało dobrze jedynie w czasie jazdy. Naprawa bardzo pracochłonna ( konieczny demontaż całej konsoli), sama nagrzewnica grosze - kosztuje poniżej 100zł,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji z szyberdachem trochę mało nad głową. Na nogi bardzo w porządku zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik w sedanie bardzo pojemny i ustawny, zdecydowanie pozwala na dalsze wyjazdy w czwórkę.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli tylko wydech jest szczelny i jeszcze w miarę "pełny" to jest bardzo miło. Ale auta mają swoje lata i wiele egzemplarzy niesprawny do końca wydech. Poza tym ciche bo ma świetny współczynnik oporu powietrza jak na tamte lata. No i materiałów głuszących też nie żałowano.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części bardzo tanie i bardzo łatwo dostępne. Silniki doskonałe do LPG. Ubezpieczenie/ opłaty w porządku. Naprawdę bardzo tania eksploatacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z zakupem auta nie jest łatwo, bo jest już leciwe, a dobre, zdrowe egzemplarze są droższe niż pierwsze A4ki, ale naprawdę warto!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Model ma swoje lata, także drobnostki zawsze się znajdą. Najczęsciej to przepalone żarówki podświetlenia zegarów czy przełącznik zespolony od kierunków - taka przypadłość modelu. Warto kupować oryginalne elementy zawieszenia, bo zamienniki są tanie i dostępne ale ich jakość jest tragniczna( nowy element można po roku wymieniać śmiało na drugi). Zdarzyły mi się dwa razy porwane osłony przegubów zewnętrznych, ale to już wiek zrobił swoje. Ogólnie przy normalnym serwisowaniu, nie ma usterek, które zatrzymałyby auto na drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto zjeździło całą Polskę i trochę Europy nigdy nie zawiodło w trasie. Najpoważniejszą naprawą była wymiana sprzęgła po przejechaniu ponad 200tys. km. Opinia o niezawodności tego modelu Audi nie jest ani trochę przesadzona. Przy zdrowym serwisowaniu (oleje filtry co 10tys. km i rozrząd co 90tys. km) i bez przygód wypadkowych auto jest nie do zajechania.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 115KM 85kW
[l/100km]