Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Sedan

kruszyna84, 14 lat temu
Silnik 2.0 E 115KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Całkowity brak korozji. Na podwoziu jest fabryczne zabespieczenie i absolutnie ani grama rdzy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wycieki ze skrzyni
Silnik : uszkodzenia czujników temperatury (ze starości najczęściej)
4,0
Całokształt
Auto na pewno nie jest idealne, lecz jakość wykonania oraz dostępność części czynią je atrakcyjnym. Niewątpliwą zaletą jest znakomicie zabezpieczona przed korozją karoseria. Wnętrze i tapicerka jest na tyle solidna, że w 18letnich często autkach nie ma śladu użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wymaga systematyczności i bardzo nie lubi, gdy zapomina się o wymianach. W zasadzie jest tylko cztery rzeczy, które mogą wariować: czujniki temperatury, przepływomierz i przekaźnik \"30\".
4,0
Skrzynia biegów
Biegi są bardzo dobrze zestopniowane i autko na piątym biegu dobija do 205km/h. Samochody zbytnio forsowane cierpią na wycieki oleju ze skrzyni, czego często nie widać poprzez osłonę silnika. Sprzęgło hydrauliczne spisuje się wyśmienicie.
5,0
Układ jezdny
Pracuje bardzo dobrze. W wersji komfort, którą posiadam zawieszenie jest dość ciche i pozostanie tak jeśli regularnie wymieniane będą elementy gumowo metalowe. Słaby punkt, to poduszka amortyzatorów przednich mieszcząca się w kielichu.
Komfort
5,0
Widoczność
Autko praktycznie całkowicie przeszklone. Klapa bagażnika jest o tyle niska, że pozwala na swobodne manewrowanie na wstecznym. Poza tym lusterka są na tyle duże, że nie trzeba się przechylać aby w nie zajrzeć.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są praktycznie w jednym miejscu i obsługa kokpitu jest na tyle intuicyjna, że w czasie jazdy nie zwraca się uwagi na kokpit. Duże czytelne zegary nie rażą w oczy. Jedyny mankament dla nowicjuszy, to włącznik świateł, którego trzeba szukać, a znajduje się on przy przełączniku kierunkowskazów, z którymi czasami się myli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki filtrowi kabinowemu kratki nawiewów są idealnie czyste i nigdy nie zdarza się sytuacja, że kurz z drogi zostanie wdmuchnięty do środka. Strumień powietrza jest mimo filtra dość intensywny, a sam filtr dość żywotny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu miejsca jest bardzo dużo, o tyle tylna kanapa jest uzależniona od gabarytów kierowcy i pasażera. Przy odsuniętych fotelach niestety nie ma szaleństwa, chodź bywało gorzej
5,0
Wyciszenie
Oprócz standardowych mat wyciszających, które sprawują się wyśmienicie, sama tapicerka i deska rozdzielcza doskonale tłumią większość odgłosów płynących z zewnątrz. Jadąc na tylnej kanapie w zasadzie czuć i słychać jedynie głębsze nierówności i ewentualny bałagan w bagażniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie silnik ten gwarantuje przyzwoite osiągi i niskie spalanie nawet do 9l/100km na lpg. W mieście dwulitrowy silnik zapewnia dynamiczną jazdę, lecz ekonomiczna jazda już się kończy. Chyba, że posiada się instalację gazową, wtedy spalanie na poziomie 12 do 14lgazu /100km rekompensuje cena paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę ofertę innych pojazdów, które w tej samej cenie oferują dużo większą moc oraz wyposażenie, a przede wszystkim młodszy rocznik można by mieć zastrzeżenia. Ostatnio jednak zauważyłem znaczny spadek cen, który podyktowany jest jednak coraz gorszym stanem technicznym aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo wysoka jakość wykończeń oraz użytych materiałów. Pomimo osiemnastu lat od opuszczenia taśmy produkcyjnej nadal wewnątrz nie dają się słyszeć żadne trzaski, a każda naprawa kończy się sukcesem. Nigdy nie urwałem żadnej zapinki, ani nic nie ułamałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki 2.0 nie należą do najmocniejszych, lecz tu tkwi sekret długowieczności. Nie są to jednostki wysilone, a usterki mogą być wywołane należą raczej do takich, których można było uniknąć. Są to właśnie wyżej wymienione elementy układu zapłonowego, unikanie wymiany paska rozrządu, wycieki ze skrzyni.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi 80 B4 Sedan