Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Sedan

lenin10@op.pl, 16 lat temu
Silnik 2.0 E 115KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ocynkowana karoseria a więc zero śladów rdzy ( znajomy ma audi cygao z 1988 w pełnym ocynku i podłoga jest jak nowa ). Podczas kuona auta najlepiej unikać samochodów w których jest choćby minimalny ślad rdzy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszczelniacze zaworów
Układ elektryczny : zimne luty w desce rozdzielczej
Karoseria : karoseria ocynkowana a więc po 16 latach eksploaacji blacha jak nowa (wszelkie ślady rdzy świadczą o powypadkowej naprawie uta), zdarza się że matowieje czerwony lakier
5,0
Całokształt
Samochód zapewnia przyzwoity komfort jazdy, jedynym mankamentem jest stosunkowo trudne manewrowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w miarę dynamiczny i ekonomiczny- od ok 2500-3000 obrotów zaczyna się dobrze zbierać. Na gazie jest trochę gorzej niż na benzynie - instalacja podciśnieniowa.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ładnie, jednak precyzja gorsza niż w np hondzie civic. Wsteczny włączamy tak jak 6 bieg - lepsze roziązanie niż np w vw - wsteczny jak 1 bieg. Ogólnie plus - brak zgrzytów i szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale trzyma się drogi - 15 calowe opony o szerokości 195 robią swoje. Zawieszenie raczej sztyywne, jednak na komfort nie można narzekać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, jednak poprzez wystające błotniki i drzwi troche ciężko jeździć - ławiej jest manewrować np passatem b3 ponieważ drzwi i szyby leżą w tej samej płaszczyźnie. Z jazdądo tyłu niema więskszych problemów ponieważ mam zamontowany fabryczne spojler - bez niego byłaby masakra. Widoczność do przodu - super - dzięki przetłoczeniu maski widać gdzie znajduje się przód. Autem trzeba sie przyzwycaić manewrować ponieważ ma stosunkowo długi przedni zwis.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Wadą jest to że zegary są płaskie i niema gdzie położyć komórki - w vw jest idealnie. Duży schowek, półka pod kierownicą, półeczka obok haulca ręcznego, mały schowek obok przycisków i przed dźwignią zmiany biegów ( te 2 ostatnie tylko w gorzej wyposarzonych wersjach) umilają jazdę. Duże kieszenie w bocznych drzwiach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa - niestety w lato jest gorzej ponieważ niemam szyberdachu ani klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca, z tyłu jest już troszkę gorzej. Tylna kanapa jest wyprofilowana dla 2 osób, posiada podłokietnik. Podróżowanie jest przyjemne i komfortowe - mniej wygodnie się robi jeśli z tyu zasiądą 3 osoby, ale da się przeżyć. mMiejsca jest więcej niż u konkurencji np mercedes c lub bmw 3 e36.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto z 1992 roku jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochó w trasie pali ok 9-10 LPG, po mieście ok 12 do 13 (dość dynamiczna jazda). Biorąc pod uwagę wielkość i dynamikę auta niejest żle. Na sekwencyjnej instalacji gazowej spalił by ok 2 -3 litrów mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód stosunkowo tani, niezawodny, ekonomiczny, nadwozie posiada pełny ocynk a więc niema żadnych problemów z korozją, jest świetną alternatywą dla takich aut jak o wiele młodsze mondeo, vectra czy passat, tanie części zamienne. Na plus zasługują materiały oraz spasowanie deski rozdzielczej - w samochodzie po 200 000 km nic nie skrzypi. Jeśli audi niejest powypadkowe, odwdzięczy się nam bezproblemową eksploatacją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych rzeczy nic się nie psuje. Trzeba pamiętać o wymianie oleju, pasków, filtrów itp. Z czasem zużywają się gumy na wachaczach - jak w każdymniemieckim aucie. Części są tanie- tansze niż w przypadku fiata i francuzów, nie wspominając o japońcach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto przy 200 000 zaczyna brać olej, ale to jest stnadard we wszystkich silnikach grupy VAG - vw, audi, seat, skoda. Pomogła wymiana uszczelniaczy zaworów - 12 zł komplet

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
14,1
l/100km
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B4 Sedan