Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Sedan

espe, 17 lat temu
Silnik 2.0 E 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
3,08
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Fantastyczna karoseria. Doskonały lakier perłowy po 12 latach prakatycznie w stanie jak z 2-3 lestniego auta, gruba blacha (sciąłem bokiem betonowy słupek praktycznie bez szkód na karosrii), dobre wyposażenie, dobry komfort podróżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : stukające popychacze zaworów
Inne : układ chłodzenia! nie dajcie sobie wmówić, że temeratura ~100 stopni to norma w tych silnikach. jeśli jest więcej niż 90 stopni, to jest to sygnał, że w układzie chłodzenia pojawiła się jakaś usterka!
Zawieszenie : łączniki stabilizatora lemforder wytzymują po Wrocławiu 5 tys. km. Pozostałem elementy zawieszenia (swożnie, tuleje, łożyska mcphersona) wytrzymują w tych samcyh warunkach ok. 35-40 tys. km
3,0
Całokształt
Duże spalanie i wysoka usterkowość (choć głównie były to pierdoły) obniżają ocenę tego samochodu. Ogólnie auto cieszy, bo jest ładne i komfortowe.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik o umiarkowanej mocy (115KM, 167 Nm) i kulturze pracy. Dynamika w normie, maksymalna osiągnięta prędkość to 200 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez żadnej rewelacji, ale działająca w miarę precyzyjnie, a już na pewno lepiej niż w nissanie sunny.
3,0
Układ jezdny
Fatalne zawieszenie przednie - ciężki przód powodował podsterowność. Fatalne było także zjawisko zadzierania "nosa" samochodu do góry podczas przyspieszania. Bardzo niska trwałość zawieszenia - rozwiązanie z poprzednie epoki, pełno gum, gumek, itd. Całość do wymiany co 40 000 km. (na Polskich drogach, pomimo stosowania markowych zamienników). Praktycznie non stop coś pukało (a najczęściej łączniki stabilizatora).
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu i do tyło.
4,0
Ergonomia
Dobre wyposażenie - klima, elektryka, dwie poduszki powietrzne, wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza, składana tylna kanapa. Dużo schowków umilających życie (lub utrudniających, łatwo zapomnieć gdzie się co włożyło).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre ogrzewanie plus klima manualna zapewniały komfort, i rzadko kiedy szyby miałem w tym aucie zaparowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy średniej, takiego przerośniętego kompakta, to miejsca było sporo.
3,0
Wyciszenie
Silnik ryczał głośno. Wyciszenie pod maską nie było w tym modelu standardem (ja go w każdym razie nie miałem).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali dużo jak na tak przeciętne osiągi. Minimum w trasie to okolice 7,5 litra na 100 km, a we Wrocławiu ponad 11 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Słaba jakość osprzętu silnika obniża ocenę. Karoseria super, wnętrze super. Silnik bardzo przeciętny.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle coś się psuło - sonda lambda, czujnik halla, łączniki stabilizatora, wyciek oleju z pod pokrywy zaworów, przeguby. Do tego klepiące popychacze. Mało kosztowne sprawy, ale mocno upierdliwe.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z temperaturą (ponad 100 stopni) zbagatelizowane przeze mnie za namową mechaników. Prawdopodobnie okazały się przyczyną zwiększonego zużycia oleju w późniejszym czasie (pierścienie?).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 E 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 E 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
14,1
l/100km
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B4 Sedan