Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B4 Sedan

mateo, 12 lat temu
Silnik 2.0 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
najlepsze auto jakim do tej pory jeździłem ( może nie było tego wiele 126p, golf 2, lada 20107,renault kangoo, clio 1, fiat panda,opel frontera, rover 45 i inne), ale wiem zę nie zawiedzie mnie i nie stanie w szczerym polu, rdza nie pojawia się (rzadkość jak na 20 letnie auto), mało pali, nic w środku nie trzeszczy, nie urywa się, tym autem na drodze się płynie, zimą nie ma szans żeby się zakopać (wpływa na to silnik umieszczony na osi który ją dociąża),brat miał 80 b4 1.9tdi i również był zadowolony, spalanie tamtego auta to 4,5 w trasie 6 l zimą wokół komina, niestety auto się spaliło z niewiadomych przyczyn (pozostał sinik s osprzętem). Ogólnie auta bezawaryjne, nierdzewiejące i pancerne
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik słaby, 90kM na tak duże auto to trochę za mało, jednak do jazdy z punktu A do punktu B wystarczający,jeśli chodzi o elastyczność to jest odpowiednia, na pewno nie trzeba silnika tak wkręcać na obroty jak inne z 16 zaworami gdzie moment jest umieszczony wysoko
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą malinowo, delikatny ruch gałką powoduje wbicie odpowiedniego biegu, sama precyzja również jest wysoka, zawsze wiemy jaki bieg włączamy, same awarie skrzyni nie występują , sprzęgło z racji niezbyt dużej mocy również wytrzymuje duże przebiegi
5,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność super, duże ,szeroko rozstawione lusterka pozwalają kontrolować sytuacje podczas jazdy jak i parkowania ,również wąski słupek C nie przeszkadza tak jak w golfach
5,0
Ergonomia
ergonomia w tym aucie to inny poziom świadomości, wszystko jest tam gdzie powinno być, włączanie świateł, sterowanie panelem ogrzewania czy nawet radiem nie odciąga wzroku kierowcy od drogi, wszystkie czynności można wykonywać intuicyjnie bo wszystko jest pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie działa bardzo szybko, zimą wystarczy pokonać niewielki dystans żeby we wnętrzu było ciepło, (dla niewtajemniczonych, auto ma ogrzewanie dal pasażerów tylnej kanapy pod przednimi siedzeniami wystarczy przełączyć ogrzewanie w pozycję "w dół" )
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto jest przestronne zarówno dla kierowcy i pasażera przednich foteli jak i pasażerów siedzących z tyłu. Nie trzeba się cisnąć w przodzie jak w golfach ,albo z tylu jak w A4-B5
5,0
Wyciszenie
wyciszenie doskonałe, przy fabrycznym tłumiku silnika we wnętrzu nie słychać, tak samo odgłosów z zewnątrz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
autem jeżdżę przeważnie na LPG (instalacja II gen), wtedy zimą spala 11 l w jeździe mieszanej , latem 9,5 l przy jeździe "wkoło komina",a w trasie z pełnym załadunkiem 9 l. Najniższe spalanie to 8 l w trasie przy maksymalnym eco drivingu. Zużycie Pb nie jest wiadome (tylko do odpalania). Naprawy tanie jak barszcz, części ogólnodostępne, dużo zamienników (lepszych i gorszych- wystrzegać się topranu, hanspreisa i innych tego typu badziewia). Kompletny rozrząd to z wymianą 280zł, a gdy padła uszczelka pod głowicą (zrobiłem jeszcze 500km do szkoły z tą uszczelką ale pod koniec jeździł już na trzech cylindrach) naprawa z częściami zamknęła sie w kwocie 500 zł z popychaczami zaworów
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunek ceny do jakości bardzo pozytywny, ceny rynkowe mówią same za siebie- w cenie 20 letniego audi b4, można kupić rovera 45 2.0dti z 2000 roku, opla vectre 2 z 97-99',audi a4 b5 z 96-96, peugeota 406 z 2000r. Więc trzymają cenę, a to o czymś świadczy. Jeżdżę od czterech lat i nie zamierzam zmieniać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto psuje się jak każde inne, dużo napraw można zrobić samemu, usterki nie są uciążliwe, przy zepsutych szczotkach alternatora zrobiłem jeszcze 200km jadąc ze szkoły ( w zimie), auto twarde i pancerne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeśli wszystko jest wymieniane na czas to poważne usterki nie występuja

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B4 Sedan 2.0 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
11,7
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B4 Sedan