Dla mnie jedno z najfajniejszych autek. Wygląda wciąż super, jeździ jak szalone i jest bardzo podatne na tuning.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi, dźwięk i spalanie na najwyższym poziomie :-) Największą bolączką tego silnika są usterki czujników wszelakiej maści jak również nieszczelności mogące się pojawić np. w układzie dolotowym.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5-biegowa, wybieranie biegów idzie sprawnie, ładnie działa sprzęgło. Zestopniowanie ok.
5,0
Układ jezdny
Sprawne zawieszenie to bardzo udany kompromis między stabilnością a komfortem. Opony o profilu 55 nie bardzo sprawdzają się w ostrych zakrętach, ale w zamian dają komfort prowadzenia podczas normalnej jazdy. To nie jest auto stricte sportowe - przy seryjnych nastawach to raczej GrandTourismo. Ale właśnie o to mi chodziło, więc ocena na \"5\".
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, na boki ok, do tyłu średnio. Normalne dla tego typu nadwozia.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być, jakość przełączników bardzo dobra. Szkoda, że teraz już takich aut nie robią (nawet Audi). Siedzenia wygodne, choć na skórzanej tapicerce można się poślizgać na zakręcie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic działa tak jak powinien, chłodzi lub grzeje wg wymagań. Trochę ograniczona możliwość nastawiania siły nawiewu, poza tym super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję \"5\", bo jak by nie było jest to cupeta a tak naprawdę nie raz jeździłem we 4 osoby ze sporym bagażem. Naprawdę to auto zaskakuje in plus ilością miejsca w środku.
5,0
Wyciszenie
Nie żałowali wytłumienia. Jest na tyle cicho, że można przejechać 1000 km bez bólu glowy i na tyle głośno, żeby słyszeć basowy ryk 5-cylindrówki :-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto drogie w utrzymaniu. W mieście łatwo osiągnąć średnie powyżej 20 litrów na 100km, częsci bywają trudnodostępne i drogie. Auto ma swoje lata i coś się zawsze wysypie. Niemniej jednak całościowo to bardzo mocna konstrukcja i zadbana oraz nie katowana odwdzięczy się ponadprzeciętną trwałością. Jak ktoś chce pakować w to LPG to powinien zobaczyć się z lekarzem...
4,0
Stosunek jakość/cena
Właściciele naprawdę dobrych eSek nie sprzedają ich za kilkanaście tysięcy. Koniec kropka. Za dobrą trzeba dać 20 tysi i więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z uwagi na wiek auta i często duże zużycie - duperele potrafią się wysypać. Kosztują czasem niemało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Generalnie większych usterek nie napotkałem, znajomi też nie. Warunek - o takie auto trzeba umieć dbać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i Turbo 220KM 162kW
[l/100km]