Auto naprawdę warte polecenia. Mimo kilku drobnych wad to naprawdę bardzo dobrze przemyślany samochód. Jego główną zaletą jest niezawodność podczas eksploatacji uniemożliwiająca kontynuowanie jazdy. Jakość wykończenia (użytych materiałów) jest na najwyższym poziomie. Wieszość aut produkowanych obecnie może tylko pozozdrościć.
Wrażenia
4,0
Silnik
dość głośny
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko dobrze ale nie pozwala na bardzo szybką zmianę biegów.
4,0
Układ jezdny
Dość twardo, czuć nasze rodzime nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko jak w każdej 80, brak zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak w lato klimatyzacja ale w zimę ogrzewanie naprawdę bardzo dobrze. Po przejechaniu ok 500-1000 metrów przy temp. zew. 1C z nawiewów wieje ciepłe powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę klasę pojazdu jest bardzo dobrze. Nawet jazda na tylnych siedzeniach jest wygodna i nie męcząca.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony jeżeli chodzi o hałas z zewnątrz. Gorzej wypada wyciszenie komory silnika. Przy dużych obrotach silnik jest dość słyszalny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy prędkości do 130 km/h spalił 7.4 l/100km
W mieście podczas jazdy w korkach(Warszawa) 14l/100km
Spalanie gazu w mieście 16l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dość drogie biorąc pod uwagę rok produkcji. Ale patrząc obiektywnie na to co się otrzymuje w zamian myślę że jest bardzo dobrze i samochody zadbane są warte wydanych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalanie żarówek podświetlenia klawiszy i deski rozdzielczej. Pękanie wiązki elektrycznej od tylnych świateł w miejscu zawiasów klapy bagażnika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Duży wpływ mają nasze drogi. Wymiana elementów gumowo metalowych zawieszenia. T.j. wahacze co 20-30 tyś km i belka przednia ok 50-80 tyś km przy zastosowaniu oryginalnych części (BOGE lub LAUFORDER). źle nasze drogi znoszą również łączniki stabilizatorów. Dla tych którzy nie znają sprawy warto stosować części oryginalne mimo wszystko jest taniej. Należy pamiętać także o wymianie pasków klinowych gdyż często pękają jednocześnie.
Wadątego silnika jest stukanie vacum-pompy koszt oryginału ok 1000pln.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 E 133KM 98kW
[l/100km]