Duże, wygodne, komfortowe auto dla ludzi lubiących przyjemność z jazdy (nawet po naszych drogach:(
Daje dużo radości, mało zmartwień..przy odpowiednim traktowaniu.
Mam ciemno zielonego metalica z przyciemnianymi fabrycznie szybkami (pięknie błyszczy w słońcu :D) Wygląda bardzo dostojnie. Ma jednocześnie lekko sportowe zacięcie.. i to w nim lubię :)))
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się bardzo dobrze, z 3-ki, i 4-ki zbiera się bardzo szybko, 5-ka nie jest porywająca ale żwawo przyśpiesza.
Mam ochotę na wersję 115 KM, musi być rewelacyjna!
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje cicho, przyjemnie, z wyczuwalnym zapięciem biegu. Wg mnie za krótki pierwszy bieg.. ale każdy ma swoje zdanie :)
5,0
Układ jezdny
Robiąc pierwsze kilometry moją B4 (dotychczas poruszałem się escortem) czułem się jak w łodzi przy sztormie! Natomiast teraz uważam to zawieszenie ze idealne na nasze drogi - miękkie na nierównościach i wystarczająco twarde w szybkich zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
mam 182 wzrostu - jak dla mnie OK we wszystkich kierunkach ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - może oprócz przełącznika świateł mijania - pomysł na 3 dźwignię przy kierownicy jest nietrafiony.
Pomyłką jest też wg mnie regulacja lusterek bocznych za pomocą pokręteł w drzwiach - łatwo jest je przestawić i muszę niewygodnie cofać rękę, aby je ustawić.
Jak dla mnie fotele są za bardzo kanapowe i czasem brakuje mi zakresu regulacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie rewelacyjne; po 3-4 min jazdy do wętrza płynie już ciepłe powietrze i z powodzeniem odmraża szybki.
Obieg powietrza nie jest chyba zbyt szczęśliwy, ponieważ mam problemy z odprowaniem tylnych szyb bocznych w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest na prawdę pod dostatkiem - z tylu nie wiem - bo zawsze jestem kierującym...i oby tak pozostało, bo lubię jeździć tym samochodem :)))
5,0
Wyciszenie
Wewnątrz naprawdę cicho, czasem słychać prawie niezauważalne odgłosy zawieszenia. Przy wyższych prędkościach (130 km/h - ... ) daje się we znaki pęd powietrza i buczenie silnika.
W każdym razie golf II z tego samego roku to poprostu porażka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam 2.0 90KM z gazem.
Mój tryb jazdy najczęściej wygląda tak:
około 50-70 km na mieście i 200 w trasie, czyli łącznie ok 250 km na butli 50kg.
Średnia wyszła mi około 10,5 - 11l.
Na trasie zamykam się spokojnie w 9,5 gazu.
Na benzynce sporadycznie, więc nie mam poglądu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup to wydatek, nawet za starsze roczniki trzeba zapłacić, ale są warte. Szkoda tylko, że wyposażenie jest z reguły bardzo ubogie.
Wiem jedno - bardzo prawdopodobne, że kolejnym też będzie AUDI.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem samochód używany, więc drobne poprawki zawsze wchodzą w grę (filtry, świece, oleje..).
Narazie nie miałem najmniejszych problemów z tym samochodem. W trakcie ostatnich 30 st. mrozów stał pod domem cały czas i palił po kilku obrotach rozrusznika-rewelacja!!
Kolega zostawił garażowaną Vectrę B na 1 dzień na tym mrozie i fura już nie odpaliła (sic!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co to znaczy :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 90KM 66kW
[l/100km]