Mimo wysokiej ceny zakupu polecam to autko.Przez 2 lata mój egzemplarz zjechał z ceny ok.1000 zł. Obustronny ocynk robi swoje - to auto bez wypadku nie zardzewieje !!! Tłumiki super wytrzymałe. Niskie koszty eksploatacji i części.Ja większość kupuję oryginalnych,bo nie są drogie.Np. filtr oleju 19 zł oryginał, 12 zł Filtron, tuleje gum-met 25 zł oryginał,12-18 zł podróbka. Można śmiało śmigać po Europie bez awarii.Resztę opisałem wyżej :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobrze dobrany do masy auta - Avant 1340 kg. Głośny na wysokich obrotach, ale on to lubi. Od 2400 obr/min dostaje "power" jakby z turbinki w TDi. Obroty stabilne, silnik pracuje równomiernie.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie Audi 80 B3 i B4 mają wszystkie biegi zsynchronizowane - łącznie z jedynką i wstecznym. Dlatego nie ma mowy o "haczeniu" skrzyni. Skrzynia i przełączanie biegów w Audi to poezja.
4,0
Układ jezdny
Do super komfortu trochę brakuje, szczególnie jeśli chodzi o karby poprzeczne. Poza tym prowadzenie szczególnie na trasie idzie jak po sznurku. Zero przechyłów na łukach i zakrętach. Prowadzenie perfekcyjne.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo wersji Avant widoczność do tyłu b.dobra przez "dziurawe zagłówki". Regulacja wysokości fotela kierowcy, o której nie wszyscy oceniający wiedzą i wypisują, że nic nie widzą. Także siedzieć i widzieć wszystko mogą osoby o wzroście 150-200 cm.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.Dzięki podłokietnikowi prawa ręka nie męczy się w mieście.Najlepiej mieć elektryczne szyby, dzięki temu otwieranie prawej mamy pod lewą ręką.Fotele trzymanie boczne mają b.dobre - pupa nie zjeżdża na zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Polecam każdemu przepłukać po tych kilkunastu latach nagrzewnicę. Po tej operacji grzeje zimą po ok.2 minutach,że aż nie można wytrzymać. Latem kiedy auto stoi w cieniu to po puszczeniu zimnego nawiewu nie trzeba otwierać okien - leci zimniutkie powietrze. Przypominam o wymianie filtra kabinowego. Inaczej będą parować szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu b.dużo - pełen komfort. Z tyłu miejsca na nogi b.dużo - nie rozumiem dlaczego niektórzy piszą że mało.Napewno jest więcej miejsca na nogi niż w Oktawii. Do dalszych podróży z tyłu polecam wsadzać 2 osoby - są specjalne zagłębienia i środkowy podłokietnik - nie wszędzie, ale ja mam z tyłu zagłówki. Z tyłu siedzi się b.wygodnie - b.wysokie oparcia.
4,0
Wyciszenie
Silnik benzynowy, także cichuteńko - szczególnie w trasie. Głośniejszy tylko powyżej 4 tys. obr/min, ale rzadko tyle przekraczam. Wyciszenie wnętrza rewelacyjne. Na trasie do 120 km/h cicho, a potem coraz głośniej. Mnie do 150 km/h nie przeszkadza - zwiększam głośność radia :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - 10 l latem, 11,5 l zimą (krótkie przebiegi ok.4km . Trasa: przy 90 km/h - 5-5,5 l , przy 120 km/h 6,5-7 l , przy 150-160 km/h 8-8,5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Opłacalność x 10. Nie będziecie żałować. Spytajcie taksiarzy - oni wiedzą najlepiej co jest niezawodne i tanie w eksploatacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana tulei gum-met w zawieszeniu przednim, łożysk przednich, stabilizatora przedniego, teleskopów przednich, przegubu przedniego - po 13 latach wypadało to wszystko wymienić, bo było jeszcze oryginalne od nowości.Tłumik np. jak nowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nie nawalił :-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 E 101KM 74kW
[l/100km]