Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

Gutek, 15 lat temu
Silnik 1.9 D 68KM 50kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi 80 B3 Sedan 1.9 D 68KM 50kW 1989-1991 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Koszty eksploatacji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wymiana uszczelki pod głowicą
Zawieszenie : wymiana tulei wahaczy
4,0
Całokształt
Wysoka ekonomiczność, niska awaryjność zapewnia sprawny dojazd
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo przyzwoita kultura pracy, wysoka elastyczność powoduje że nie musimy często sięgać do drążka zmiany biegów. Jeśli chodzi o moc, nie ma szaleństw. Przy tej wadze pojazdu rajdówki z niego nie zrobi, ale zapewnia możliwość przemieszczania się z punktu A do punktu B z przyzwoitą prędkością
5,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek zmiany biegów umieszczony w tradycyjnym miejscu, dostępny \"pod ręką\", bez konieczności szukania go po omacku. Skrzynia precyzyjna, nic nie haczy, chodzi lekko i przyjemnie. Bardzo mocna 5
4,0
Układ jezdny
Początkowo - lekkie zdziwienie - stosunkowo twarde (seryjne) zawieszenie! Można się przyzwyczaić i po pewnym czasie stwierdzam, że stanowi dobry kompromis pomiędzy komfortem i bezpieczeństwem. Dobra trakcja, nie ma tendencji do nadmiernej pod(nad)sterowności. Układ kierowniczy precyzyjny, pomimo wspomagania kierownicy codzi ona dość ciężko - być może oznacza tro zbliżający sie koniec pompy wspomagania. Niemniej jednak na chwile obecną mi to nie przeszkadza.
Komfort
3,0
Widoczność
Standardowo - do przogu i po bokach bardzo dobrze. Do tyłu gorzej - nie widać końca samochodu i trzeba pamiętać, że jest te kilkadziesiąt centymetrów pupy z tyłu :-)
4,0
Ergonomia
Większość przycisków umieszczona jest intuicyjnie. Zastrzeżenia mam do umieszczenia włącznika świateł postojowych/mijania oraz świateł awaryjnych - umieszczone są w kierownicy (przełącznik zespolony). Boli trochę brak możliwości złożenia tylniej kanapy (za siedzeniem umieszczony jest bak paliwa)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się dość długo, niemniej po nagrzaniu wydajność wystarczająca. Czasem bywają problemy z nagrzewnicą - jej wymiana jest wyjątkowo czasochłonna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo, z tyłu gorzej. Osoby o wzroście powyżej 190 cm mogą czyć podsufitkę :-)
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wyjątkowo oszczędne, spalanie maksymalne w mieście (zima) do 6,5 l/100 km. Częsci zamienne powszechnie dostępne (sklepy, szroty, Allegro), mnóstwo zamienników części oryginalnych
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra. Pożądne egzemplarze pojawiają się juz w granicach 4 - 5 tys zł. Niestety mnóstwo egzemplarzy powypadkowych, ewentualnie mocno wyeksploatowanych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto pozbawione \"bajerów\", więc nie ma co się psuć. Czasem zdarzają się problemy z podświetleniem zegarów, przycisków, czasem zacina się licznik i prędkościomierz :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napoważniejsza usterka polegała na wymianie uszczelki pod głowicą. Rozpadła się pod wpływem temperatury (zacięty termostat)oraz starości

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B3 Sedan 1.9 D 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B3 Sedan