Bardzo przyzwoita kultura pracy, wysoka elastyczność powoduje że nie musimy często sięgać do drążka zmiany biegów. Jeśli chodzi o moc, nie ma szaleństw. Przy tej wadze pojazdu rajdówki z niego nie zrobi, ale zapewnia możliwość przemieszczania się z punktu A do punktu B z przyzwoitą prędkością
5,0
Skrzynia biegów
Krótki drążek zmiany biegów umieszczony w tradycyjnym miejscu, dostępny \"pod ręką\", bez konieczności szukania go po omacku. Skrzynia precyzyjna, nic nie haczy, chodzi lekko i przyjemnie. Bardzo mocna 5
4,0
Układ jezdny
Początkowo - lekkie zdziwienie - stosunkowo twarde (seryjne) zawieszenie! Można się przyzwyczaić i po pewnym czasie stwierdzam, że stanowi dobry kompromis pomiędzy komfortem i bezpieczeństwem. Dobra trakcja, nie ma tendencji do nadmiernej pod(nad)sterowności. Układ kierowniczy precyzyjny, pomimo wspomagania kierownicy codzi ona dość ciężko - być może oznacza tro zbliżający sie koniec pompy wspomagania. Niemniej jednak na chwile obecną mi to nie przeszkadza.
Komfort
3,0
Widoczność
Standardowo - do przogu i po bokach bardzo dobrze. Do tyłu gorzej - nie widać końca samochodu i trzeba pamiętać, że jest te kilkadziesiąt centymetrów pupy z tyłu :-)
4,0
Ergonomia
Większość przycisków umieszczona jest intuicyjnie. Zastrzeżenia mam do umieszczenia włącznika świateł postojowych/mijania oraz świateł awaryjnych - umieszczone są w kierownicy (przełącznik zespolony). Boli trochę brak możliwości złożenia tylniej kanapy (za siedzeniem umieszczony jest bak paliwa)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się dość długo, niemniej po nagrzaniu wydajność wystarczająca. Czasem bywają problemy z nagrzewnicą - jej wymiana jest wyjątkowo czasochłonna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo, z tyłu gorzej. Osoby o wzroście powyżej 190 cm mogą czyć podsufitkę :-)
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wyjątkowo oszczędne, spalanie maksymalne w mieście (zima) do 6,5 l/100 km. Częsci zamienne powszechnie dostępne (sklepy, szroty, Allegro), mnóstwo zamienników części oryginalnych
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra. Pożądne egzemplarze pojawiają się juz w granicach 4 - 5 tys zł. Niestety mnóstwo egzemplarzy powypadkowych, ewentualnie mocno wyeksploatowanych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto pozbawione \"bajerów\", więc nie ma co się psuć. Czasem zdarzają się problemy z podświetleniem zegarów, przycisków, czasem zacina się licznik i prędkościomierz :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Napoważniejsza usterka polegała na wymianie uszczelki pod głowicą. Rozpadła się pod wpływem temperatury (zacięty termostat)oraz starości
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW
[l/100km]