Ogólnie przyjemne autko, w miare fajna sylwetka, bezpieczne i wygodne -> dla kierowcy. Tanie w eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak wiadomo silniki diesla nie odznaczały się wysoka kultura pracy w tych latach produkcji, ale miło posłuchać starego klekotu diesla. Audi 80 jest dobrze wyciszone silnik słychać tylko przy większych obrotach i na postoju. Elastyczność OK - nie jest to auto do wyścigów tylko do komfortowej i ekonomicznej jazdy. 80KM wystarcza do wyprzedzania.
3,0
Skrzynia biegów
Z mojego egzemplarza dochodzą dziwne dźwięki - kilku mechaników stwierdziło,że ten TYP TAK MA, ale będzie jeszcze działać długo zanim się zepsuje.
3,0
Układ jezdny
Mam wersje bez wspomagania...ODRADZAM - szczególnie w weekend pod supermarketem wrrr.
Komfort
4,0
Widoczność
Sedan... do tyłu to za dużo nie widać, ale kwestia przyzwyczajenia. Przód i boki rewelacja.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu...nie ma tego dużo...jak w starym aucie. Nic nowego w tym aucie nie spotkamy. Plastiki troche trzeszczą, ale bez tragedii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super... kilka chwil i już ciepło. Wentylacje dodatkowo zapewnia mi szyberdach...bez niego w lato byłoby ciężko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca OK...pasażer - co za łajza to wymyśliła...dwa razy tam siedziałem bo musiałem :) i już nigdy więcej. Wąski tunel na nogi. Z tyłu tak sobie...dwie osoby ok...3 ciasno.
5,0
Wyciszenie
Ten sam silnik ma znajomy w VW Golfie II x 1989 roku... u niego masakra u mnie cicho. Jak na te lata i tyle natrzaskanych kilometrów to wyciszenie jest dużym plusem tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,5 - 5 l trasa.
5,5 - trasa przy 130 km/h
6 - 6,5 - miasto
6,5 - 7 max - miasto w zime
Średnio spokojnie 5,5 litra a lubię kiedy moje auto wchodzi na obroty :)
Ceny napraw...kolpletne uszczelnienie silnika (nowe uszczelki - w tym pod głowicą) i cała reszta...nowy olej, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, żarówki H4, termostat,płyn do chłodnicy, przedód hamulcowy, płyn hamulcowy + cała robocizna = 500 zł
EFEKT - zero wycieku oleju, dobra kompresja, pali od kopa, NIE DYMI.
2,0
Stosunek jakość/cena
Stare poczciwe i wyjeźdzone 80tki powinny nie kosztować więcej jak 7000 zł... często przeglądając aukcje wiadać hebla za 6500 zł -> Bzdura.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Polecam znaleźć zadbany egzemplarz...bo w tym aucie sypią się właśnie drobiazgi - jak ktoś doglądał na bierząco to auto jest bardzo wdzięczne i się nie psuje.
W autach nie szanowanych - kupa roboty...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba tak się ma, ja do swojego dorzuciłem już ok. 600 zł i jest wszystko OK. Nie dużym kosztem można auto naprawić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD 80KM 59kW
[l/100km]