Był to mój 1 samochód, dostałem go w prezencie. Dał wiele radości i zbliżył do świata mechaniki. Nie, nie dlatego że się psuł. Z ciekawości ponieważ budowa tego auta jest prosta jak budowa cepa. Naprawy można robić pod blokiem. Świetne tanie auto w zakupie i utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossąca benzyna o pojemności 1.8L i mocy 90KM wystarczy na początek przygody jako kierowca. Nie jest to za dużo ale nie ma sensu kupować ponad 100 koni na 1 auto. W zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się po mieście a nawet na trasie można trochę pocisnąć.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi bardzo dobrze wy stopniowane, całkiem długa skrzynia. Zimą bywały problemy pod dłuższym postoju na mrozie z wrzuceniem biegu jednak gdy pochodził trochę i się nagrzał wracało do normy.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Nie zapominajmy że to 29 auto. Jak na wąskie opony (170 r14) trzymało się dobrze. Żadne hopki nie są wyzwaniem. Minus za podsterowność której można doświadczyć.
5,0
Karoseria
29 lat i ani grama rdzy. O czymś to świadczy. Blacha w ocynku, jeżeli traficie nie bity egzemplarz to po wybuchu bomby nuklearnej wsiądziecie w ten samochód z uśmiechem gdyż nadal będzie ładny.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka z pozoru nie za wielkie jednak wystarczające. Bardzo dobra widoczność końca przodu, wszystkie szyby ułatwiają widok.
4,0
Ergonomia
Spory bagażnik, niestety z małym otworem. Bardzo mało schowków jednak wszystko mamy pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem niestety wersji z klimatyzacją jednak ogrzewanie bajka. Naprawdę grzała bardzo szybko i w minutę trzeba było wyłączać bo było tak gorąco. Wielki plus za to.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża ilość miejsca na nogi z tyłu. Jak na tak krótki samochód miejsca jest wystarczająco. Ogromny, wygodny podłokietnik na tylnej kanapie który jest bardzo wygodny. Fotele trochę twarde jednak nie oczekiwałem Maybacha.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach 180 plus trzeba było już podnosić głos żeby rozmawiać. Jednak na spokojne trasy lub jazdę do miasta wystarczy i nie rozboli nas głowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części to żart. Wszystko jest bardzo tanie i nie ma się czym przejmować. Tankować benzynę lub gaz, zmieniać olej i jeździć bo też żeby to zepsuć trzeba się postarać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tanie w zakupie i w utrzymaniu jednocześnie bezawaryjne. Najlepsze auto dla początkujących lub na dojazdy do pracy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana końcówek drążka kierowniczego. Koszt ok 50zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Amortyzatory przód oraz zaciski tył.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW
[l/100km]