Karoseria
: Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne karoserii (podwozia i nadwozia). Całkowity ocynk (wszystkiego ;) i warstwa wosku w profilach zamkniętych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Problemy z hydraulicznym sterowaniem sprzęgła. Awaria przewodu ciśnieniowego. Koszt części: 470zł w aso (tylko na zamówienie).
Silnik
: Uszczelniacze zaworowe (5 litrów spalanego 15W40 na 1000km). Następstwem jest osadzanie się sadzy w układzie wydechowym i katalizatorze.
Inne
: Brak ogrzewania zimą. Czasochłonna wymiana nagrzewnicy (demontaż kokpitu).
5,0
Całokształt
Auto ponadczasowe. Zadbany egzemplarz przyciąga uwagę. Wszechstonna możliwość zmiany designu stosując oryginalne części. Brak korozji w zadbanym egzemplarzu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma wystarczającą moc. Oryginalne części (panewki, pierścienie) wytrzymują grubo ponad 400kkm. Warunkiem jest jednak eksploatacja na dobrym oleju silnikowym. Silniki cierpią dość często na wycieki oleju. Z upływem czasu należy wymienić również uszczelniacze zaworowe (częsta przyczyna nadmiernego spalania oleju silnikowego). Wersja 1.8 S o oznaczeniu PM ma 66kW i 90KM, przy sprawnym silniku, autko dość ładnie ciągnie do około 130km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów chodzi wyśmienicie. Nawet przy bardzo dużych przebiegach, lewarek wchodzi pewnie i z fajnym skokiem. Problemem natomiast bywają wysprzęgliki przy skrzyni, które z biegiem czasu lubią cieknąć (układ sterowania sprzęgłem jest hydrauliczny pozbawiony linki).
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Ważny jest bardzo stan wahaczy, końcówek drążków i silent-blocków, inaczej zdarza się że auto nie prowadzi się stabilnie. Części firmowe na dobrym poziomie cenowym.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest znakomita. Duża przednia szyba, wąskie słupki przednie. Z tyłu jest podobnie. Jedynie brak sferycznych lusterek zewnętrznych... no ale to nie ta epoka jeszcze.
3,0
Ergonomia
Dobre rozmieszczenie przełączników i lewarka zmiany biegów. Super patent manualnego sterowania lusterkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie lubi platać figle, ze względu na mało odporne na próbę czasową klapy sterowania powietrzem. Zdarzają się zakamienione nagrzewnice (z powodu złej eksploatacji) i nie rzadko cieknące nagrzewnice. Wymiana czasochłonna i droga od 300 do 800zł.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele i dużo miejsca z przodu. Z tyłu jest trochę ciasno.
4,0
Wyciszenie
W kabinie przyzwoicie cicho. Jednak jest to uzależnione w dużej mierze od stanu uszczelek i prawidłowego ustawienia drzwi.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie Pb95 nawet przy w pełni sprawnym samochodzie. Jeżdżąc na krótkich odcinkach gdzie silnik nie zawsze jest się w pełni rozgrzać spalanie dochodzi nawet do 12litrów na 100km. Jednak jeźdżąc w trasie możemy zejść nawet do 7,8-8,0l/100km. Ważny jest stan termostatu i dobry klasowo olej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Prawda jest taka, że im bardziej zadbany egzemplarz tym jego cena jest wyższa. Warto zapłacić więcej i mieć auto bez poważniejszej kolizji drogowej już nei wspominając o egzemplarzu zupełnie bezwypadkowym. Niewielkie uszkodzenia poszycia czy nawet szpachla nie są aż tak istotne. Ważne aby konstrukcja była nienaruszona. Czyli oryginalne progi, szyby (przednia, tylnia), dach, podłużnice, belka zderzaka, tylnia podłoga bagażnika, oryginalne zgrzewy z nabitymi kropkami ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zależnie od tego jak auto było wcześniej serwisowane i na jakich częściach. Irytujące bywają problemy z układem zapłonowym. Jednak po zainwestowaniu w oryginalne części, nie będziemy narzekać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki także są uzależnione od stopnia zużycia ogólnego samochodu. Do najbardziej kłopotliwych możemy zaliczyć m.in. rozszczelnienie się nagrzewnicy, chłodnicy silnika, wydmuchanie uszczelki pod głowicą.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW
[l/100km]