Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 80 B3 Sedan

pszyszek westa@poczta.fm, 16 lat temu
Silnik 1.8 S 90KM 66kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW 1986-1991 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów! Zmiana biegów to czysta przyjemność. Zapewne większość napisze tu o odporności na korozję. Ja niestety zlikwidowałem dwa ogniska rdzy, w których przez niedopatrzenie poprzedniego właściciela stała woda (wnęka tylnej rejestracji, wnętrze bagażnika pod wykładziną). Tym niemniej ocynkowana blacha to drugi bardzo mocny punkt tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Łącznik stabilizatora
Inne : Termostat
4,0
Całokształt
Kupiłem auto od starszego pana w zachodnich Niemczech. Początkowo mi się nie podobało, zwlaszcza ze względu na brak miejsca nad głową. Ale po pewnym czasie widze że lipy mi nie wcisnął. Jak na swój wiek auto jest znakomite. Prawdopodobnie było bardzo dobrze utrzymywane i nie jeździło po polskich drogach. Wciąż ma fabryczne amortyzatory i diagnosta stwierdził, że nie nadają się jeszcze do wymiany! Wydaje mi się że ma bardzo małe zapotrzebowanie na prąd przy rozruchu, bo jeżdzę na 5 letnim akumulatorze i nigdy nawet nie doładowywałem go a często w zimę auto stoi na powietrzu nawet 2-3 tygodnie bez ruchu. Przez 4 lata nie spaliła się ani jedna żarówka (nie licząc tych wewnątrz). O żadnych trzeszczących elementach w kabinie nie ma nawet mowy!
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest przesadnie żwawy ale udało mi się osiągnąć 190 km/h i jeszcze się rozpędzał ale obwodnica się skończyła :) Za to pracuje bardzo cicho, ma ładny dźwięk i nie był powodem jakichkolwiek problemów.
5,0
Skrzynia biegów
To zdecydowanie najmocniejszy punkt tego samochodu i tej firmy. Nieprzypadkowo któreś tam Audi wygrało konkurs na najlepszą ręczna skrzynię biegów na świecie! Biegi praktycznie same wskakują, można nie zmienić biegu "do końca" a lewarek i tak sam wskoczy tam gdzie powinien. Do przełożeń nie mam żadnych zastrzeżeń, krótki lewarek jest bardzo przyjemny w obsłudze. Jeździłem wieloma znacznie młodszymi samochodami (nie Audi) i nie spotkałem żadnej lepszej. Max!
4,0
Układ jezdny
Można mieć zastrzeżenia do stuków na nierównościach przy małej prędkości. Powyżej 20 km/h już jest ok. Bardzo dobrze się prowadzi to auto, zwłaszcza przy dużych prędkościach widać przewagę w stosunku do innych aut (powyżej 120km/h). Żadnego kołysania, nierówność pokonywana jedną osią lub jedną stroną samochodu nie powoduje uniesienia jednej strony samochodu lecz całego auta. Niewielkie wychylenia na zakrętach powoduja że można je dość szybko pokonać z poślizgiem opon bez większych obaw. Poza tym ma jak na swoją długość fantastycznie mały promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość spory "martwy punkt" wymaga doklejenia lustereczka. Poza tym bez zastrzeżeń choć trzeba się przyzwyczaić do widoku dlugiej maski przed przednią szyba, ale to w końcu sama przyjemność :)
4,0
Ergonomia
Wręcz wzorcoma. Duża ilość schowków (5 + 2 w drzwiach), fajna obsługa włączników świateł, oświetlenie silnika to tylko część zalet. Dodatkowo wielki bagażnik choć niestety bez możliwości powiększenia przez złożenie tylnej kanapy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Ogromny plus za fabryczny szyberdach, który jest dużo lepszy niż klima.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy mankament to bardzo niski sufit (mam 192cm) i brak regulacji wysokości fotela. Choć ciężko w to uwierzyć ale pod tym względem Audi 80 zostaje daleko w tyle za... maluchem! Z tyłu jest jeszcze gorzej! Dodatkowo dodające urody, ale niezbyt praktyczne, mocno pochylone szyby w bocznych drzwiach. Miejsca na nogi jest za to sporo i nie przeszkadza brak regulacji kolumny kierownicy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, do 100km/h silnika praktycznie nie słychać. Głośniej powyżej 120 ale i tak lepiej niż w innych nawet dużo młodszych autach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powiem tylko tak, kupiłem go z myślą o LPG. Po kilku tankowaniach i przebiegach na jednym baku nawet ponad 1000 km zrezygnowałem z montażu butli. Gdyby nie głupi przepis o jeżdżeniu na światłach przez całą dobę prawdopodobnie udałoby mi się zejść poniżej 6/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie widzę żadnej konkurencji wśród aut w tym wieku. Wyjątkowo trwały samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę się ich zebrało, ale jak na 18-latka to nie jest źle. Łożysko, sworzeń, łącznik stabilizatora (3 razy!), termostat, uszczelka głowicy, węże chłodnicy, klakson, regulator świateł, włączniki halogenów, kabel w tylnej klapie a prócz tego elementy zużywające się z wiekiem: tarcze hamulcowe, pasek klinowy, zawias w drzwiach, tłumik, żarówki na desce rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej usterki! A jedyną awarią uniemożliwiającą dalszą jazdę było pęknięcie paska klinowego (brak ładowania i chłodzenia). Niestety w wersji ze wspomaganiem nie ma możliwości jego wymiany w trasie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi 80 B3 Sedan 1.8 S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi 80 B3 Sedan