Silnik
: Mimo dość sporej egzotyczności tego motoru jest na prawdę niezawodny i trwały a osiągami poprawia humor przy każdym przyspieszaniu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie to temat rzeka w tym aucie, chociaż częściowo winą pewnie można obarczyć jakość współcześnie produkowanych części i to niestety nawet tych z górnych półek.
4,0
Całokształt
To auto nie jest dla każdego, jednak odpowiednio zadbane daje mnóstwo frajdy i satysfakcji. Nie da się zniknąć nim w tłumie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka bardzo wytrzymała i bezproblemowa. Przez cały okres eksploatacji dotknęła ją jedna, typowa, ale niestety uciążliwa usterka - kółko zębate aparatu zapłonowego. Niestety trudno o fachowca znającego się na tym motorze, dlatego najlepiej jest poznać się samemu. Nie mniej jednak, silnik raczej nie wymagał zbyt wielu interwencji a części poza niektórymi szczegółami dobrze dostępne. Porównanie kultury pracy do wersji 10V to jak dzień do nocy, oczywiście na korzyść 20V. No i oczywiście gang 5 cylindrów nie do podrobienia, poprawia humor przy każdym wciśnięciu gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Jak każda w tych autach raczej pancerna, chociaż w moim egzemplarzu najlepsze lata już ma za sobą i synchronizatory mogły by działać lepiej. Na plus krótkie przełożenia, poprawiają efekt 170 kucyków.
3,0
Układ jezdny
Szału nie ma. Zawieszenie średnio twarde, dość precyzyjne w zakrętach, jednak na naszych drogach szybko się zużywa i łatwo zmienia geometrię. Do tego sławne we wszystkich B3 i B4 poduszki amortyzatorów można wymieniać do znudzenia.
5,0
Karoseria
Przede wszystkim sylwetka. Krótka i efektowna. Do tego klasyka coupe - długie drzwi bez ramek, chociaż muszą być precyzyjnie wyregulowane. Każdy błąd będzie skutkował szumami albo koniecznością trzaskania przy zamykaniu. Zimą wyraźnie gorzej się pasują przez twarde uszczelki. Bagażnik raczej symboliczny - ciężarówki z tego nie zrobimy.
Blacha jak dzwon - pełny ocynk o ile nie był uszkodzony gwarantuje absolutny brak rudej.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Słupki cienkie, nawet tylny, wszystko dookoła widać jak na dłoni,
4,0
Ergonomia
Przyzwoicie, ale kilka rzeczy można by dopracować, jak np. pozycję wewnętrznych klamek drzwiowych. Jednak tego raczej nie wymagamy od auta tej kategorii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z automatyczną klimatyzacją starszego typu, nie jest idealna. Chłodzi i ogrzewa dobrze, najlepiej w funkcji AUTO, ale daje małe możliwości ręcznego sterowania, co trochę mi przeszkadzało. W typowych warunkach jednak można ustawić temperaturę i zapomnieć o niej przez resztę okresu eksploatacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest coupe, więc miejsca za dużo nie ma, ale nawet jak na coupe jest go mało. Nad głowami kierowcy i pasażerów nisko jest dach, a podróżowanie na dłuższych trasach z tyłu raczej dla szczupłych osób.
3,0
Wyciszenie
Trudno się wypowiedzieć o tym a aucie z tym przebiegiem i z nieoryginalnym układem wydechowym, ale rewelacji nie ma. Przy większych prędkościach wiatr szumi a silnik wyje. Chociaż muzyka 5 cylindrów, sprawia, że ten drugi przypadek można traktować jako plus ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest auto dla oszczędnych, chociaż jak na tę moc i pojemność pali wg. mnie zaskakująco mało. Trzeba liczyć się jednak ze sporymi kosztami części i napraw jeśli je zlecamy mechanikom - niektóre rozwiązania są dość nietypowe a części trudno osiągalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo wieku i przebiegu auta psuje się w nim bardzo niewiele. Główne zespoły są bardzo trwałe i nawet zaniedbane długo nie dają o sobie znać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prócz kilku typowych dla tego samochodu (akumulator ciśnienia, zębatka aparatu, ręczny hamulec) można uznać maszynę za niezawodną.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 E 20V 170KM 125kW
[l/100km]