Rdza wychodzi na tylnych słupkach, mocno rdzewieję drzwi od dołu, progi itp, ale Polonez nie wytrzymuje nawet połowy lat co ten samochód. Nie ma co się czepiać prawie 25 letniego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik raczej słaby i nienadaje się na "wyścigi" ale ma duży moment obrotowy i jest bardzo elastyczny. Rusza bez gazu a na 5 biegu jedzie od 40km/h. Przebieg silnika to około 400000km tyle pokazyje oryginalny licznik ale nie wiem czy nie był cofany jak go kupowałem w 1989 roku, wtedy miał jakieś 150000k.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i dobrze zestopniowana ale po włączeniu 5 brakuje jeszcze jednego biegu. Do tej pory bez naprawy ale od roku kipsko działa synchronizator drugiego biegu na zimno. po rozgrzaniu skrzyni ok. Skrzynkę biegów wymieniałem z 4 biegowej na 5 biegową jakieś 10 lat temu z rozbitego auta.
3,0
Układ jezdny
Przydało by się wspmaganie, poza tym bardzo wygodny może troszkę zbyt miękki. Trochę słabe mam wspomaganie hamulców ale nie jest źle.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie super.
5,0
Ergonomia
Odbiega od dzisiejszych kanonów ale wszystko jest w zasięgu ręki i nie treba szukać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre natomiest wietrzenie raczej przeciętne bardzo prydatny jest latem szyberdach. Wentelator jest zbyt głośny na 3 biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardo dobrze ale przez tylne drzwi wąskie wejście i przy odsunietych fotelach przednich z tyłu mało miejsca na nogi
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzosłabe ale długie podruże nie są uciąrzliwe. Za to przyjemny klekot silnika na wolnych obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki zabytek to pali mało 6.5 w mieście latem i około 7 zimą na trasie w granicach 5.1 jeśli sie nie przekracza 100km/h. przy większych prędkościach dochodzi do 8l/100km części zamienne też nie są drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym wieku to on już nie ma co mówić o jakości bo auto jest wyeksplaatowane do granic i działa chyba bardziej z przyzwyczajenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabej jakości jest tablica bezbieczników. Wypalają się styki szczególnie wentelatora i raflertorów lub przestają kontaktować styki wewnątrz tablicy. Ale wychodzi to po około 20 latach od daty produkcji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fabryczny silnik wytrzymał bez napraw około 350000 km. Potem padła pompa wody i zgubiłem płyn a parę tygodni później rozsypały się pierścienie uszczelniające na jednym cylindrze. Remont obiął wymianę pierścieni na wswzystkich cylindrach i naprawę głowicy to jest wymianę prowadnic zaworów i dotarcie gniazd zaworowych a koszt nie przekroczył 500 zł. Po 20 latach od daty produkcji zużyły się fabryczne amortyzatory z przodu a tylnych jeszcze nie zmieniałem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]