w sumie autko jest spox. nawet katowane, ale dbane zupełnie nie sprawia problemów, ale podkreślam, że musi być zadbane, aby nie było awaryjne (jest coś takiego jak serwisowanie, co w niemieckich pojazdach jest wymogiem bezwzględnym aby długo służyły, zdarzają się bowiem jednostki krańcowo zameczone i wyeksploatowane, które nadają się jedynie na złom).
Wrażenia
4,0
Silnik
na zimno strasznie klepie, ale zawory ostatnio ustawiali w fabryce w ´79... jak sie rozgrzeje chodzi płynnie i cicho - głośniej dopiero powyżej 4000rpm. troche mało mocy (75KM), ale na automacie wystarcza. uszczelniacze zaworów dawno poszły do uszczelniaczowego raju. nieco paliwożerny - ale wygląda to żąda :) w sumie jak najbardziej OK!
5,0
Skrzynia biegów
wyśmienity automat!!! zmienia biegi płynniej niz w nowszych autkach, którymi jeździłem. poprzedni właściciel twierdzi że chyba kiedyś olej wymieniał ale nie bardzo pamieta czy napewno... ja to chcę zrobić już od 12000km i nigdy nie mam czasu, ostatnio coś się rozregulowało w czujniku kick-down i muszę sie w końcu za to zabrać :) trochę mi czasem brakuje "czwórki"...
4,0
Układ jezdny
trudno mi oceniać, bo doskonale trzyma się drogi, a czucie podłoza jest rewelacyjne. niestety osobiście preferuję miękkie francuzy i mam bardzo ambiwalentne odczucia, niemniej komfort podróżowania jest dobry, choć charakterystyka raczej sportowa :(
Komfort
3,0
Widoczność
średnio na jeża, dla mnie dobra ale moja dziewczyna chyba będzie musiała prowadzić z encyklopedia na siedzeniu, bo bez niej widzi głównie zegary... lusterka są z płaskimi szkłami, więc widać w nich niewiele
3,0
Ergonomia
w sumie OK i dostęp intuicyjny, ale przydałoby się więcej wskaźników. kontrolki lubia zapalać się zwykle wtedy kiedy jest już pozamiatane... brak kontrolki włączonych świateł mijania w wyposażeniu seryjnym, kontrolka drogowych mało widoczna nawet w nocy. drazni brak wskaźnika temperatury w starszych rocznikach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie sauna po około 5 minutach, latem też wporzo. cięgno od regulacji ogrzewania lubi haczyć i jest raczej nieprecyzyjne (ale przecież ma swój wiek)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
full wypas - o klasę wyżej niż inne auta, zarówno z przodu jak i z tyłu. brak podłokietników przy dłuższej jeździe daje się mocno odczuć
4,0
Wyciszenie
dwadziescia pieć lat temu pewnie było bardzo dobrze, teraz jest juz nieco gorzej chociaż po prawdzie nadal nie jest źle :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzybiegowy automat nie należy do oszczednych, ale nie montuje się go po to aby był oszczędny, lecz by dawał komfort. poza tym audiki z tamtych lat nigdy nie wygrywały konkursów ekonomiczności. montaż gazu daje ulgę kieszeni ale tylko przy spokojnej jeździe
3,0
Stosunek jakość/cena
dobre auto w dobrej cenie jest znaleźć niezwykle trudno, bo przez swoją prostotę i właściwości jezdne jest popularne wśród młodych, sportowo nastawionych do życia kierowców, konsekwencje łatwe są do przewidzenia. w przyzwoitym stanie cały czas trzymają swoją wartość, ale zdecydowanie warto zainwestować :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
generalnie nie ma co się psuć, bo gadżetów brak. typowa pruska surowość i prostota. plastik też się starzeje powoli
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kiedy je kupiłem, stało od ponad trzech lat nieodpalane w garażu, więc się wszystko zastało. musiałem zrobić łozyska, uszczelke pod głowicą, paski, filtry i inne pierdółki, kupić akumulator i opony... potem wymieniłem też amortyzatory. zawory się telepią - przydałaby się regulacja ale cały czas jeździ i nie protestuje, czyli jak najbardziej wporządku
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW
[l/100km]