Fenomenalna jakośc i komfort, zaskakujaco zwrotny i nadal trzyma fason po prawie 20 latach pracy. Niestety cholernie kosztowna usterka nastawnika pompy wtryskowej, oraz kilka sporych jak na moje możliwości wydatków eksploatacyjnych sprawiają że trochę żałuję zakupu akurat mojego egzemplaża, bo Modelem Audi 100 C4 jestem zachwycony
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo trwała i udana konstrukcja, bardzo podoba mi sie dzwiek jaki wydaje. Powyzej 2tys obrotów bardzo dynamiczny, oszczędny jak na ta pojemnosc.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia świetnie zestrojona, wszystkie biegi wchodza bardzo miękko. Zaskakująco długi skok lewarka. Kilka razy w miejskim zamieszaniu zdarzyła mi się sytuacja w której próbowałem wbić bieg w nieodpowiednim momencie, ku mojemu zdziwieniu nigdy nie zazgrzytała
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowo i sprężyście, przód jest dosyć ciężki ale auto całkiem fajnie sie prowadzi. Długie trasy to przyjemność. Świetne hamulce.Prosta i trwała konstrukcja zawieszenia (jedyne co razi to sworzeń zespolony z wahaczem, przez co koszt wtymiany nieco wysoki), z tyłu praktycznie bezobsługowa belka
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń. W każda stronę jest ok
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu , intuicyjnie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja znakomita, dodatkowy panel nawiewu dla pasażerów tylnej kanapy. Ogrzewanie niestety kiepskie , silnik potwornie długo się nagrzewa , jak juz w końcu się nagrzeje to jest na prawde cieplutko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromna ilośc miejsca
3,0
Wyciszenie
No cóż , jakoś bardzo cichy to nie jest, ale wszystko w normie. Ok 150 robi sie już nieprzyjemnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zaskakująco niskie jak na pojemność silnika i gabaryty samochodu, w trasie zszedłem do ok 5,5 litra w cyklu mieszanym wychodzi ok 7 litrów, Natomiast w miejskim gąszczu nie jest już wesoło. Ceny niektórych części rozczarowują (np rozrząd), ogólnie raczej przecietnie
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość i poziom wykonania tych samochodów to najwyższa półka (pomijając samochody dla milionerów). Biorąc pod uwagę wiek tyych aut to ceny również są niezwykle wysokie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest znośnie, samochód w tym wieku zawsze coś wymysli, jednak nie nęka jakimis nawrotami lub wyjątkowo złośliwymi usterkami
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety poprzedni właściciel sprzedał mi konia trojańskiego. Zatajona i niemożliwa do wykrycia przy wstępnych oględzinach usterka nastawnika pompy wtryskowej psuje całokształt. Pompy wtryskowe w silnikach 2.5 TDI z poczatku produkcji wyposażone były w nastawniki potencjometryczne praktycznie niemożliwe w naprawie i horendalnie drogie w zakupie. Wszystkim zastanawiającym się nad zakupem samochodu z tym silnikiem polecam nowszą wersję silnika oznaczona jako AAT z naprawialnymi nastawnikami
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 115KM 85kW
[l/100km]