Karoseria
: Auto ma 18 lat, a prezentuje się wyśmienicie (oczywiście po umyciu).
4,0
Całokształt
Audi C4 2,8 quattro avant. Duża i całkiem zgrabna bryczka. Wysoki komfort jazdy i duża niezawodność. Świetnie sprawdza się jako rodzinny samochód. Dobra instalacja gazowa i wtedy spore zużycie paliwa da się przeboleć. Taka typowa taksówka - zatankować, wsiadać i jechać. Ogólnie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ta moc to nawet z tak ciężką karoserią (1550 kg) sobie bez problemów radzi. V-ka ładnie brzmi, choć dźwięk R6 w BMW bardziej mi odpowiada (kwestia gustu).
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów ze zmianą biegów, cicho i płynnie. Z reguły skrzynie w tak wiekowych autach już tak sprawnie nie działają.
4,0
Układ jezdny
Napęd quattro to naprawdę świetna sprawa na mokre i śliskie nawierzchnie. Zawieszenie bardzo komfortowe, czyli dość miękkie. Na równej, prostej drodze to pięknie płynie. Na dziurach przy większych prędkościach jednak za bardzo buja mimo, że amorki w bardzo dobrym stanie.
Świetna zwrotność.
Komfort
4,0
Widoczność
Ten model, jeszcze w wersji Avant, to jedna z największych osobówek. Mimo to dość łatwo jest się przyzwyczaić do tych gabarytów.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne kierowcy jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawny klimatronik.... i wszystko jasne ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Luzu w kabinie do oporu. Bagażnik jak na tak spore auto już wielkością nie zachwyca.
5,0
Wyciszenie
Audi zawsze robiło bardzo dobrze wyciszone samochody. Tutaj też jest cichutko. Świetnie spasowane wnętrze - nic nie trzeszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych i przeglądów są umiarkowane (oczywiście nie w ASO). Inne części w tym modelu już dość sporo kosztują (np. tylne amorki, czy wydech - bo nie ma zamienników). Zużycie paliwa spore, ale przy tej masie auta i takim silniku można było się tego spodziewać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na takie eleganckie i dobrze wyposażone auto to cena zakupu jest dość niska, bo ludzie boją się dużych silników i nietypowych wersji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarie, które były w momencie zakupu: brak ręcznego, uszkodzenie siłownika od skracania dolotu, nieszczelność nagrzewnicy, zaworu nagrzewnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Wszystko zostało naprawione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria pompy paliwa (miała prawo po 15 latach). Kupiony zamiennik wytrzymał tylko rok. Drugi raz nie popełniłem już tego błędu i znowu jest pompka oryginalna.
Uszczelki pod głowicami, gdyż wyciekał dość intensywnie olej na zewnątrz silnika.
Maglownica (stukanie + nieduży luz). Niejeden pewnie by jeszcze ze 100 tys na tym przejeździł. Ale u mnie musi być idealnie ;-)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.8 E V6 174KM 128kW
[l/100km]