Silnik
: elastyczny,na 5 biegu od 50km\\h bez szarpań czy mulenia,nadal na półsyntetyku i nie bierze oleju
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: uszk.klamka tylnej klapy,przerobiłem na cięgno
Układ hamulcowy
: słaby ręczny a klocki ok,prawdop.linki ręcznego
Inne
: wytarta kierownica-obszyto skórą,wytarty boczek fotela kierowcy
4,0
Całokształt
wiadomo auto wiekowe,ale mało usterkowe,odwdzięcza się za zakup dobrą eksploatacją,rdzy można szukać na nadwoziu i podwoziu ze świeczką
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja,być może v6 są lepsze ale pamiętaj że to tylko prosta nieskomplikowana rzędowa 5-ka,znam gościa który wymienił silnik na nowy w niemczech przy przebiegu 700 tys.km,dodam,że jezdząc na lpg warto zainwestowac w reduktor 150km by nie tracic na mocy np lovato i blos brc,wtedy zadnych baśni o nierównej pracy czy wystrzałach,wiem bo mam to sprawdzone razem z poprzednikiem,olej półsyntetyk ze względu na gaz co 12-13 tys.k. i nadal bez dolewek.
4,0
Skrzynia biegów
zestopniowana dobrze,auto się zbiera,szkoda że tylko 5 biegów choć 200km|h jedzie i to na lpg
4,0
Układ jezdny
ponadprzeciętnie trwały, nieskomplikowany w budowie i naprawie,choć brak komfortu takiego jak mb 124 ale coś za coś,załadowany na full nadal do ogarnięcia brak niespodzianek na zakrętach,wspomaganie dobrze dobrane i na miasto i na trase.
Komfort
4,0
Widoczność
jest dobra ale dla bylego kierowcy cysterny wszystkie osobówki sa ok, moja żona lubiła corsę ale z audika by się nie przesiadła mówi że poza długościa to przy parkowaniu bez problemu a w porównaniu do c3 dużo lepiej
4,0
Ergonomia
napiszę bez ściemy-pomimo wieku auta warto w nie inwestować,ergonomia jest ponad przeciętną,auto w kraju od 1996r z przebiegiem 240000,pierwszy użytkownik zrobił nim 100000 ale cofnął licznik,drugi także zrobił 100 i tylez cofnął,wiec ja mam 240+100+100,audik miał uszk.prawy przód lecz podłuznice ok, maska i błotnik też bez wymiany(tak przyszedł w całości z niemiec),pózniej prawy tył ale tylko lekko zderzak obyło się bez jego wymiany,na lakierze brakuje nieco połysku ale blahcarka bez zastrzerzeń,nieco wkurzajace że akumulator pod tylną kanapą a w komorze silnika niewykorzystane miejsce na klimę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chwile trwa nim motor sie zagrzeje,ale wtedy mozna się smażyć,jeśli nie stoi sie w korkach brak klimy przy szyberdachu jest do przełknięcia,z tyłu ma ogrzewanie na tułów dla 2 pasażerów,na nogi z podłogi także ale grzeje słabo być może kanały w podłodze sa niedrożne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w c4 miejsca full z przodu i z tyłu,powiększyłem bagażnik poprzez wymontowanie płaskiej podłogi(teraz mam około 500l),fabryczne podłokietniki zdają egzamin a tylny ma worek na narty,lampki nad każdym pasażerem się przydają chociaż brak ich regulacji jaka była w c3avant
5,0
Wyciszenie
powyrzej 3tys.obr.słyszalny nieznacznie silnik,jednak im bardziej słyszalny tym piękniejszy odgłos pracy 5cio garowego motoru-pociecha dla uszu.,dla oszczędnych i tych co lubią cisze dodam iz biegi mozna zmieniac przy 1600 obr.min.przy 85km|h-2000 obr.min.przydałby się 6 bieg ale cóż nie ma co wybrzydzać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na benzynie jeżdze sporadycznie tak aby przepłukać ukł.wtryskowy,jest na benzynie gaszony i odpalany,gaz średnio 11l|100km,części tanie ale trzeba szukać na internecie jest sporo dobrych zamienników np.portugalskie dla gpd
5,0
Stosunek jakość/cena
polecam jako alternatywę dla merca bmw volvo,audi ocynkowane mało usterkowe solidne a jeśli awaria to tanie i dostępne części dobre zamienniki,każdy mechanik je naprawi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nigdy nie stanął w drodze,póki co usterki za wczasu dają o sobie znac,zregenerowany rozrusznik 170pln,wymiana samemu szczotkotrzymacza w alternatorze 30pln,przy lpg dbac o filtr powietrza,wyeksploatowany przełacznik kierunkowskazu zawiesza sie zaradzić temu albo przedmuchać powietrzem albo wymienić
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy nie stanął w trasie,z racji 13 lat po polsce przednie wahacze wymienione 150kpl.portugalce,,mam kupione tylne amory 150pln za kpl.portugalskie,ale ponoć sa dobre tylko górna guma w prawym tyle do wymiany(na stacji diagnostycznej stwierdzili iż to nie amory hałasuja ale prowadnice tylnych zacisków hamulcowych)pojawiło się małe pocenie na wybieraku biegów
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 E 133KM 98kW
[l/100km]