Pierwszy silnik zamontowany w tym samochodzie to była 5cio cylindrowa rzędówka 2000cm3. Po przejechaniu 650tys km, urwała korbowód... Ale cóż... przebieg zrobił swoje... Teraz założony jest też 5cyl rzędowy silnik NF o poj. 2300 i mocy 138KM. Pracuje rewelacyjnie. Nawet na LPG i dość prostej instalacji...
5,0
Skrzynia biegów
w ciągu 20 lat użytkowania samochodu - otworzona dwa razy do wymiany oleju i siemeringów półosi. Poza tym - bez jakichkolwiek niedomagań.
5,0
Układ jezdny
Ciężko o wygodniejszy samochód...
Komfort
4,0
Widoczność
Minusem tak mocno przeszklonego samochodu jest to, że nagrzewa się nieziemsko w letnie dni. To jednak nijak ma się do widoczności...
Jeśli o widoczność chodzi - kłopot może niektórym sprawaić cofanie, lub orientacja w położeniu samochodu na podstawie lusterek. "Cygaro" zwęża się ku tyłowi i czasem można nie być pewnym, czy samochód już się skończył, czy jeszcze nie...
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
chyba tylko Amerykańskie krążwniki mają więcej miejsca... 100ka jest napewno bardziej przestrona niż np. Skoda Superb, czy nowy Passat
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej chwili samochody z lat 1985 - 1990 mżna kupić za psie pieniądze, a mimo swojego wieku - sa nadal bezawaryjne i jak na limuzyny z wyższego segmentu - nader wygodne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 E 136KM 100kW
[l/100km]