Jestem zaskoczony jak wielkie zainteresowanie wzbudza ten samochód. Ile pozytywnych komentarzy zbiera od pasażerów. Ile rozmów rozpoczął. Najlepiej gdy to auto stoi błyszczące i ładnie wygląda. Można też zrobić małą imprezę w środku. Meblościanka w środku obecna. Gorzej jest z jazdą i odpalaniem, zwłaszcza zimą. Typowy grzybowóz dla tych którym się nie spieszy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tak samo nie jedzie z dołu jak i z góry. Można jeździć na bardzo niskich obrotach jak dieslem. Po osiedlowych garbach na trójce. 2 zawory na cylinder. Wciskasz gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Wtrysk mechaniczny k-jet tronic to przekleństwo. Ze świecą szukać mechanika który chciałby się tym zająć. Ja akurat znalazłem. W Mławie.
3,0
Skrzynia biegów
Dość krótka. Można startować z dwójki, a piątkę wrzucać przy 50km/h. Mam tak wyrobiony wybierak, że trudno coś powiedzieć. Na razie zwykle trafiam w pożądane przełożenie, choć wsteczny już co raz rzadziej wchodzi.
3,0
Układ jezdny
Płynie jak tankowiec. Buja na każdej dziurze. Nawet jak trzasnę drzwiami to się dwa razy gibnie. Permanentnie z zakrętów ucieka w botanikę, bo silnik umieszczony między reflektorami.
4,0
Karoseria
Niby full ocynk, a lakiernik musiał parę rzeczy poprawiać. Na przykład rant przedniej szyby.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki cienkie jak kabanosy z Gzelli. Z przodu dokładnie widać gdzie kończy się maska. Z tyłu mam hak.
2,0
Ergonomia
Klamki wewnętrzne są tak cofnięte, że otwierać trzeba łokciem. Światla drogowe i awaryjne w dziwigience. No nie jest to intuicyjne. Aby wyjąć akumulator trzeba zdjąć jedną wycieraczkę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
7 kratek nawiewu! Dobrze dmucha, tylko głośno. Pokrętła regulacji nawiewu pięknie skrzypią przy obracaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można stylowo opierać łokieć na szerokim rancie drzwi. Na tylnej wersalce trzy osoby jadą wygodnie. I mogą fikać nogami. W bagażniku oprócz butli gazowej można zmieścić dwa worki ziemniaków i nadmuchanego jednorożca.
4,0
Wyciszenie
Jako, że silnik znajduje się hen z przodu, to podczas jazdy słychać głównie opony i opływ powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z konieczności części zdobywam na autozłomach i olx. Uczę się mechaniki przy nim.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno coś napisać. Jakość była dobra 29 lat temu i gdzie nie gdzie się utrzymała. Części w miarę tanie, bo używki ze zlomów. Niektóre trudno dostępne, albo oryginały za kosmiczne pieniądze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle trzeba przy nim grzebać. Z drobnych rzeczy to: stacyjka, czujnik wstecznego, otwieranie szyby tylnej, czujnik temperatury, czujnik spalania stukowego, odma, zaciski ręcznego, zegary.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciągle trzeba przy nim grzebać. Z grubszych rzeczy to: wtrysk k-jet tronic. Mechanik z trzech złożył jeden działający jako tako. Chłodnica, alternator, silniczek krokowy, wahacze przednie, amortyzatory tylnie, oczywiście tarcze i klocki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 KAT 115KM 85kW
[l/100km]