ogółem auto prezentuje się okazale, pewnie się go prowadzi, wygodnie się siedzi, naprawdę można nim jechać w daleką trasę, nie sprawia wielkich problemów, ale trzeba uważać na silniki. Niestety za swój egzemplarz nie zapłaciłem zbyt wiele,(2 tyś), co się potem kosztownie odbiło u mechanika, choć ceny części jak na auto już klasyczne, naprawde nie są wygórowane.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, to pięta achillesowa tych samochodów, a mowa tu o 5 cylindrowym benzynowym 2 litrowym 115 konnym motorze, jednak wady tyczą się wszystkich innych pojemności w których występuje mechaniczny wtrysk paliwa, sam układ po latach eksploatacji nie współpracuje tak dobrze jak powinien, a nie jest to też najprostsze w naprawie, dodatkowo sytuacje pogarsza LPG, mechaniczne wtryski potrzebują smarowania, a pracując na sucho szybciej się zużywają, no i zapomniałbym o przegrzewaniu, te silniki, kochają sie przegrzewać, 2 razy mi sie zagotował w korkach, naprawde to jest problem, mała chłodnica i jeszcze za lampą. zdecydowanie bardziej polecam trwalsze jednostki 1.8. ale ogółem silnik bardzo elastyczny, dynamiczny, pięknie się wkręca na obroty, występuje tam układ podwójnego dolotu w układzie wtrysków, drugi dolot otwiera się po pełnym wciśnięciu pedału gazu i to czuć, no i dźwięk 5 cylindrowego silnika jest wspaniały ceny podstawowych części w porządku.
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia jest jak na te lata, bardzo precyzyjna, przyjemnie się wybiera biegi, nie ma problemu z ich wbiciem. wsteczny również bez problemu, nawet lepiej niż u nowszych aut innych marek.
4,0
Układ jezdny
auto prowadzi sie bardzo pewnie, mimo swojego odczuwalnie miękkiego zawieszenia, które z resztą bardzo przyjemnie wybiera nierówności, w zakrętach przyjemnie sie trzyma, czuć że ma się kontrolę wpadłem w poślizg, łatwo go wyprowadzić dzięki rozstawie osi.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest dobra, auto jest dobrze przeszklone, ma duże szyby, sporo przez nie widać, cofanie to nie problem, a auto nie należy do aut kompaktowych.
5,0
Ergonomia
idealnie, bez problemu, nie ma przełączników które są źle ulokowane, lub włączanie ich jest nie wygodne, wszystko jest przejrzyste wyraźne i praktyczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja ok, choć tylna szyba wiecznie zaparowana, nie działa u mnie jej ogrzewanie, ale część przednia bardzo ładnie odparowuje, auto też nagrzewa się szybko, mniej więcej po przejechaniu 2 km z prędkością 50 km/h czuć już ciepło, po 5 km, zazwyczaj trzeba było już przykręcać ogrzewanie, wentylatory BARDZO mocne, można się suszyć w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ta rubryka chyba nie wymaga komentarza, przestrzeni tyle samo z tyłu, jak z przodu, można w nim spać, z tyłu na kanapie wejdą spokojnie 4 osoby, a fotele wygodne są, nie trzymają w zakrętach, ale to nie ich zadaniem jest.
5,0
Wyciszenie
naprawdę przyjemnie, przy 140 km/h wygodnie przeprowadza się rozmowy, gdzieś tylko delikatny gulgot silniczka, jazda nie jest męcząca, muzyki można cicho słuchać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj mam dylemat, bo koszty tutaj zależą od głównie, cóż, gdyby to był 1.8 to dałbym najpewniej maxa, ale nie dam bo to nie 1.8 tylko 2.0 i jego problematyczny układ wtryskowy który niestety jest ciągle czarną magią dla niektórych mechaników, naprawy tego mogą być kosztowne. jeśli chodzi o inne rzeczy, jest naprawde okej, lampa 80 zł nowa, gril za 30 zł nowy, przeguby 30 zł sztuka. elementy zawieszenie też ceny mają w pożądku
ah i spalanie, pali mało... 8-9 litrów lpg w trasie, do 14 w mieście, to mnie zaskoczyło
4,0
Stosunek jakość/cena
czego wymagać za 2 tyś? otrzymałem dobre auto, wymagające trochę wkładu, gdybym kupił egzemplarz za 5-8 tyś, otrzymałbym limuzynę, która znacznie przewyższa wyglądem, prezencją, jakością i komfortem nowsze i droższe samochody
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sumie jak na małe pół roku jazdy nic sie nie zepsuło, wszystko działa oprócz ogrzewania tylnej szyby no i lampki od ręcznego, choć tak naprawdę nie ma tam dużo rzeczy do
psucia, nie ma tam żadnej automatyki
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko było by dobrze gdyby nie ten silnik, który żyje własnym życiem, czasem nie chce odpalić, czasem szarpie, czasem strzela, przegrzewa się, a usunięcie tych wad to kosztowna sprawa. jeśli chodzi o korozje, to po prostu nie istnieje coś takiego jak rdza w tym aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]