Inne
: Tym samochodem poprostu dobrze się jeździ jeśli ktoś nie boi się dużego auta. Zdecydowanie dobry zakup.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: czasami zamarza centralny zamek
Układ hamulcowy
: słabo trzymający ręczny, częsta przypadłośc Audi z tamtych lat.
5,0
Całokształt
Mam trzecie cygaro, pierwszym miałem poważny wypadek czołowy i wyszedłem bez jednej blizny. Procon-ten działa jak powinien. Dobrze zachowany egzemplarz jeszcze sporo pojeździ. Jeżeli będę kupował inne auto to albo audi V8 albo 100 C4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych problemów z silnikiem na codzień, podobno cygara nie jeżdżą na gazie, to prawda jeśli ktoś nie ma pojęcia jak ten gaz założyc, strzelał jak szalony, ale posiedziałem jedno popołudnie i chodzi jak na benzynie. Dobrze odpala, dobrze przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia, sama biegów nie zmienia... :)
4,0
Układ jezdny
Miekki, wygodny, dobrze niweluje nierówności, tani w eksploatacji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą bez zarzutu, auto nie \"męczy\" nawet w dłuższych trasach. wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie paruje w czasie opadów, zimą sauna w środku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń porównywalna do BMW 7 jeśli nie większa, z tamtych lat tylko Citroen XM ma więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Najlepszy współczynnik oporu powietrza na świecie w tamtych latach i dobrze wyciszona komora silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali koło 12,5 benzyny lub 14 gazu po mieście, ale przy jego masie i silniku 2,3 to dobry wynik. Jeśli ktoś pisze że 2,3 pali mu 10 po mieście to albo oleju z silnika albo jeździ na lawecie. Ceny napraw są beznadziejnie niskie. Dostęp do części ogromny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze funkcjonalnośc i niezawodnośc tego samochodu jest nieporównywalna z innymi. Do tego ceny części eksploatacyjnych są żenujące. Za niemieckie łożyko tylnie zapłaciłem 20 PLN, a były dużo tańsze :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez trzy i pół roku: wymiana zworki od świateł w przełączniku przy kierownicy 1 PLN, naprawa prędkościomierza 5 PLN, wymiana silnika dmuchawy 50 PLN, naprawa mocowania drążka zmiany biegów 30 PLN.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad trzy lata samochód poważnie popsuł się raz: pękł klin na kole zębatym paska rozrządu, a że silnik jest bezkolizyjny to założyłem nowe koło i pojechałem dalej. Poprzedni właścicie nie wymienił gumowej osłony maglownicy na czas i musiałem zregenerowac.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 136KM 100kW
[l/100km]