Inne
: Wnętrze - superkomfortowe i przestronne. Nie jechałem do tej pory wygodniejszym samochodem. Składa się na to również zawieszenie i materiały wykończeniowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Turbosprężarka
Układ elektryczny
: Komputer, czujnik ABS, włączniki podnośników szyb (styki)
Inne
: Pompka elektryczna cieczy chłodzącej
4,0
Całokształt
Auto super wygodne, dynamiczne, nietypowe i wszędzie da się nim wjechać. Jedyny minus to ekonomiczność - dużo pali i jest dość drogie w utrzymaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje równo i cicho, jest dynamiczny, ale elastyczność nie zachwyca - przy tej pojemności mogłoby być lepiej.
3,0
Skrzynia biegów
Dostała już trochę luzu na drążku zmiany biegów. Są trudności z wbiciem jedynki i wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Pod względem komfortu jazdy - doskonałe zawieszenie. Jest miękko i wygodnie. Fajne wspomaganie kierownicy no i oczywiście napęd quattro. Na zimówkach nie ma nawet mowy o poślizgu. Żeby poszaleć na śniegu trzeba założyć letnie gumy :) Wyjedzie z każdej opresji (blokada tylnego dyferencjału). Nie ma lepszej pod tym względem fury z tamtych lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest duże, ale mimo to dobrze orientujemy się w jego położeniu. Widoczność do tyłu poprawia mała szybka pod \"spojlerem\".
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, poza wewnętrznymi klamkami drzwi - po 4 latach jeżdżenia nadal mam problem ze znalezieniem ich w nocy. Trochę niewygodny dostęp do pokręteł ogrzewania/dmuchawy - są schowane za drążkiem zmiany biegów. Do niego natomiast nie musimy się nachylać ani wyginać - jest tam gdzie być powinien. Trochę za cienkie koło kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie działa pełną parą dosłownie po 3min. po odpaleniu silnika, a wentylator ma moc rozwiewania fryzury. Tutaj wszystko jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało jest aut oferujących tyle miejsca i w takim wydaniu - super materiały, mnóstwo miejsca na nogi i nad głową, ogromny bagażnik. Jak masz jeszcze podłokietnik, to żałujesz że nie wymyślono jeszcze autopilota - gdybym go złomował, zabrałbym fotel kierowcy do domu. Nie boję się tego rzec - jest o niebo lepiej niż w MB W124.
5,0
Wyciszenie
Słychać tylko i wyłącznie gang silnika, a i to dopiero po przekroczeniu 4000 obr./min. Jadąc 160km/h wydaje się, jakbyśmy toczyli się 60km/h przez miasto.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali dużo - 14l gazu to minimum. W mieście potrafi wciągnąć 20l. Mało jest mechaników rzeczywiście znających ten silnik, a zostawienie go u \"Pana Mietka\" to delikatnie mówiąc lekkomyślność. Z częściami jak do tej pory problemów nie miałem, ale zdarzają są \"perełki\" produkowane tylko i wyłącznie przez jedną firmę - wiadomo co to oznacza.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dobry egzemplarz w tej wersji trzeba dać dzisiaj ok. 8000 PLN - otrzymamy za to auto wykończone materiałami z najwyższej półki i wykonane \"po niemiecku\". Czego chcieć więcej?
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Komputer, czujniki abs, włączniki sterowania szyb, szyberdach, osprzęt silnika, uszczelki szyb, odklejająca się podsufitka - lista jest jeszcze dłuższa, ale ciężko wszystko spamiętać. Zależność jest prosta - im więcej elementów wyposażenia, tym więcej rzeczy które mogą się popsuć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to zaliczyłem jedynie turbosprężarkę. Wina to mojego wujaszka, który był wcześniejszym właścicielem i nie miał pojęcia o traktowaniu takiego sprzętu. Po założeniu turbo z regeneracji jeżdżę już 1,5 roku, traktuję ją jak należy i jest ok. Poza tym nic raczej nie ma prawa się popsuć.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo quattro 165KM 121kW
[l/100km]