Karoseria
: Co kilka lat pęka chłodnica i trzeba ją spawać lub wymieniać. Podobnie co kilka lat trzeba wymieniać podporę wału napędowego. Mieliśmy także problem z cieknącym wspomaganiem i niedającym się usunąć luzem na kierownicy.
3,0
Całokształt
Trzeba powiedzieć, że jest to dość solidne auto, bo jednak przez dziesięć lat gazelka ciągnęła naszą firmę, dzielnie znosząc notoryczne przeładowania, traktowanie po macoszemu, użytkowanie z usterkami, bo nie było czasu ich naprawiać. Jednak po dziesięciu latach auto ewidentnie ma już dość i praktycznie co miesiąc coś się w nim psuje. W ostatnich latach mieliśmy problemy z chłodnicą, skrzynią biegów, przekładnią kierowniczą, układem wspomagania, rozrusznikiem oraz wydechem, który przerdzewiał. Typowe dla modelu usterki to właśnie pękanie chłodnicy, do tego raz na kilka lat trzeba wymieniać podporę wału napędowego. Najmocniejsza strona auta to wspaniały silnik ADCR, który nie daje zbyt dużej dynamiki jazdy, ale dzielnie znosi pracę w trudnych warunkach, nawet gdy czasem ma za mało oleju.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najsolidniejszy element tego samochodu. Nie do zajechania.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest najlepiej spasowana z resztą samochodu. Często przypalaliśmy sprzęgło, szczególnie na wstecznym.
3,0
Układ jezdny
Na kierownicy zrobił się spory luz, ale idzie się przyzwyczaić.
1,0
Karoseria
Lakier wyblakł po kilku latach, a na karoserii zaczęły pojawiać się ogniska korozji. Rama i podwozie nie rdzewieją, za to układ wydechowy już tak.
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Ech, Ruscy.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najpierw działało jak chciało, potem już w ogóle nie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W miarę komfortowo. Minusem jest brak tylnych drzwi w wersji brygadowej.
1,0
Wyciszenie
Głośno jak w traktorze. Dłuższa podróż autostradą była męcząca
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali, bardziej wyeksploatowane egzemplarze lubią wizyty u mechaników.
2,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tania w zakupie, ale dużo pali i dużo trzeba naprawiać. Lepiej kupić zachodnie auto.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubi się zepsuć klamka czy korbka od szyby, po pewnym czasie zderzak zaczyna odpadać. Ambitny kierowca naprawi sam bez problemu. Nie udało mi się tylko wygrać z cieknącym szyberdachem.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mojej kadencji zepsuła się skrzynia biegów, chłodnica i rozrusznik. Wcześniej jeszcze wymieniana była przekładnia kierownicza.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.6 TCDi 115KM 85kW
[l/100km]