Przeniesienie napędu
: Napęd działa zajebiscie, Stelvio sprawdzą się jako napęd kuligu po zaśnieżonych polach (sprawdzone).
5,0
Całokształt
Auto ma swoje wady ale rekompensuje wszystko gdy włączysz tryb dynamiczny i zamienia Cię w 16 latka. To auto ma duszę i trzeba to czuć, jest to jeden z tych samochodów za którymi obracasz się gdy zostawiasz na parkingu, nadajesz imię i traktujesz jak członka rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i dźwięk na na brotach to coś wspaniałego, nie oczekiwałem i nie spodziewałem się dźwięku v6 w czterocylindrowym silniku. Na minus jednak kultura pracu motoru na niskich obrotach, przy normalnej jeździe czasem ma się wrażenie, że pod maską ma się diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Jednym słowem poezja. Skrzynia daje ogromną frajdę szczególnie gdy bawisz się łopatkami. Ne przeciąga a w trybie manualnym nie zmienia sam biegu na wyższy. Przy spokojnie jeździe jest również bardzo komfortowa. Można porównać do BMW czy Mercedesa.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie bardzo dokładne, wręcz sportowe. Jeśli oczekujesz miękkiego i komfortowego zawieszenia to się zawiedziesz ale taka jest cena precyzji i pewności z kierownicą. Chciałem dać 5 bo wiedziałem na co się pisze kupując to auto ale wiem, że nie każdemu odpowiada twardsze zawieszenie.
4,0
Karoseria
Po zakupie zainwestowałem w powłokę ceramiczna, lakier jest dosyć gruby i ładnie się prezentuje. Miałem jednak problem z wyginającą się klapka od wlewu paliwa i z odklejającą się lotką z tylnej szyby. Oczywiście wszystko zostało naprawione w serwisie na gwarancji przy jednej wizycie.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest naprawdę słabo. Mam 190cm I lusterko wsteczne jest dla mnie zdecydowanie za nisko. Szerokie wszystkie słupki i brak możliwości dokupienia kamer 360 :-/ A przy napędzie na 4 koła auto jest słabo zwrotne na ciasnych parkingach. Raczej nie jest to opcją na 1 samochód.
4,0
Ergonomia
Nie jest to wielki rodzinny SUV ani kombi czy tym bardziej VAN. Jeśli oczekujesz ogromnej przestrzeni, masz 3 małych dzieci lub 2 psy to raczej będziesz narzekać. Auto w swojej klasie nie ma się czego wstydzić ale nie można z czystym sumieniem dać 5 gwiazdek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja, grzane fotele, lusterka i zajebisty gadżet w postaci grzanej kierownicy! Wszystko super... Ty wyjaśnijcie mi dlaczego posiadając pakiet zima nie mam i nie ma możliwości mieć grzanej przedniej szyby??? No ale to jest Alfa tak jest i koniec. Przeżyje te 3 dni w roku i poskrobie szybę. Dodatkowo samochodowe pochłaniacze wilgoci w kieszeni drzwi załatwiają problem z parowaniem szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190cm i miejsca mi nie brakuje, ważę też 110 i mam sportów fotele, mieszczę się że swoim dupskiem, jest komfortowo i pewnie w zakrętach, nie polecam zwykłych foteli jeśli ktoś ma czasem ciężka nogę. Z tyłu raczej ok, bez rewelacji, siadam sam za sobą i jest komfort. 3 dorosłe osoby z tyłu raczej nie będą miały wygodnie w dłuższej podróży. Bagażnik... jest. Jeśli chcesz auto do wożenia towaru do sklepu to raczej nie polecam
4,0
Wyciszenie
Tu czujesz różnice między BMW czy Mercedesem. Nie ma tragedii ale do premium dużo brakuje. Szczególnie z klekoczącym na niskich obrotach silnikiem (benzyna) mam problem, bo to jednak SUV i nie oczekiwałem ciszy przy 140 km/h. Włączone radio załatwią sprawę, wcześniej miałem nowego superba i moge powiedzieć, że jest to bardzo podobny poziom wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto na gwarancji+w najmie długoterminowym więc koszty równe 0zł. Za parę lat okaże się jak z trwałością ale uczciwe 4, nie mogę dać 5 ze względu na wysokie spalanie. Nie lubię diesla ale robię ok 30 tyś km rocznie i jest duża różnica w fakturach że stacji paliw. 12-15 to norma, nie licz na mniej a jeśli liczysz to kup Priusa.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie kupisz po prostu takiego auta. Moc, wykonanie, komfort, wygląd i jednak prestiż. Jeśli zależy Ci na Mocy tak jak mnie nie trać czasu bo nie znajdziesz nic lepszego, jest co prawda teraz SEAT ale wykonanie i jakość wnętrza jest o 3 klasy gorsza niż w ALFIE.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 6 pierwszych miesiecy:
1 wyginajaca się klapka od wlewu paliwa
2 odklejajaca się lotka z tylnej szyby
3 awaria alarmu (możliwe, że przez próbę kradzieży)
4 wymiana wycieraczek
Każdy nowy samochód będzie miał parę usterek od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalny brak po 18 tyś km. Oby tak dalej!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW
[l/100km]