Ten samochód nie tylko świetnie wygląda, ale też świetnie się prowadzi. Pojazd wciąż rzadki na naszych drogach, przez co wyjątkowy i nietuzinkowy - dobry wybór dla osób chcących wyróżnić się z tłumu. Oczywiście poza wersją biznesową, która niestety ze względu na dobór wyposażenia zewnętrznego i rozmiar felg troszkę odstaje od wyższych wersji. Samochód niezwykle skrętny i zwinny, pomimo sporego promienia skrętu. Zdecydowanie kupiłbym ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 200-konna bez zastrzeżeń - pomimo swojej wagi auto jest zrywne i ma solidne przyspieszenie. Niewiele ustępuje wersji 280KM za mniejsze pieniądze.
5,0
Skrzynia biegów
Sprawdzona 8-biegowa skrzynia firmy ZF, reaguje szybko i jest niezwykle efektywna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo bezpośredni, sportowy. A więc nie dla każdego. Jak dla mnie bajka, szczególnie w ostrych zakrętach, na górskich drogach. Spory promień skrętu usprawiedliwiony gabarytami pojazdu i napędem na obie osie.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Śladowa ilość odprysków i uszkodzeń parkingowych po roku użytkowania. Recz jasna zero rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
O ile front i boki całkiem przywoicie (słupki A niezwykle grube, ale wąskie i wyprofilowane w taki sposób, że z pozycji kierowcy i przedniego pasażera nie ograniczają znacząco widoczności. Szyba tylna niestety mała, jednak w codziennym użytkowaniu nie stanowi to problemu.
5,0
Ergonomia
Zestawienie elementów kontrolnych we wnętrzu oraz pod płytą przestrzeni bagażowej bardzo na plus. Bez zbędnych wodotrysków i tysięcy guziczków jak np. w Porsche. Drobne niedogodności w postaci odkrytych progów (ryzyko ubłocenia nogawek), jednak ogólnie wszystko dobrze przemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory ciche, podgrzewanie kierownicy i foteli działa szybko. Klimatyzacja działa optymalnie w trybie automatycznym, w trybie manualnym w upalne dni może być niewydolna. Odparowanie szyb i rozmrażanie szyby tylnej błyskawiczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca nad głową, nawet w wersji z szyberdachem. Pasażerowie z tyłu również nie mogą narzekać. Sporo miejsca między oparciem foteli a kolanami nawet u wysokich osób. Z minusów - niewielki schowek przed przednim pasażerem (pokrywa szeroka, sugerująca szeroką przestrzeń ładunkową, a po otwarciu niestety wąsko i płytko). Trzy foteliki wchodzą bez problemu, żona o standardowych wymiarach również się zmieści, a więc w sam raz sprawdzi się jako samochód rodzinny.
4,0
Wyciszenie
Porównywalne do aut w tej klasie. Trzeba brać pod uwagę, że lusterka są dosyć duże i przy prędkościach autostradowych generują sporo hałasu. Do 160km/h można prowadzić rozmowę w kabinie bez przekrzykiwania się, powyżej następuje znaczny wzrost hałasu. Częściowo jest to też uzależnione od rodzaju ogumienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet w wersji 200-konnej aż chce się wdepnąć nogę w gaz do dechy, a to niestety przekłada się na częstsze wizyty na stacjach paliw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Już choćby porównując z konkurencją detale jak np. jakość plastików we wnętrzu, zastosowanie aluminiowych manetek zmiany biegów czy prawdziwych chromowanych końcówek wydechu - to wszystko daje obraz tego jak Włosi z Alfy przyłożyli się do swojego pierwszego SUV-a.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie po roku brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie po roku brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW
[l/100km]