Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV

Artur P, 5 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Na plus prowadzenie, dynamika, skrzynia biegów, jakość materiałów (drewno, skóra). Układ kierowniczy bardzo bezpośredni więc w mieście super, ale na autostradzie przy 140-150 km/h trzeba się pilnować i trzymać kierownicę, moim zdaniem konstruktorzy Alfy trochę przesadzili (to w końcu SUV a nie coupe). Od około 160 km/h auto "pływa" na drodze więc trzeba uważać i szczerze mówiąc nie wiem co jest przyczyną, może auto jest zbyt lekkie. Materiały w środku super, ale gorzej ze spasowaniem. Deska co nieco skrzypi przy dotykaniu. Drewniana listewka w drzwiach kierowcy w moim egzemplarzu trochę jest słabo przyklejona i brzęczy przy wibracjach auta - wkurzające !!! Fotele bardzo wygodne. Wyciszenie przeciętne jak na tą klasę i cenę auta, ale nie ma tragedii. Sensory parkowania z przodu wariują i dźwięk włącza się bez powodu więc je wyłączyłem, ale będę to reklamował przy przeglądzie. Skrzynia biegów super, najwyższa półka. Dynamika super pomimo tego, że moja wersja ma 200 KM. Spalanie w jeździe mieszanej około 11 litrów w trasie udało mi się zrobić 7,5 ale jechałem naprawdę spokojnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super dynamika. Gorzej ze spalaniem. Raczej na co dzień poniżej 10 litrów nie zejdzie.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Zmienia biegi szybko, ale nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Na mój gust zbyt bezpośredni układ kierowniczy. W mieście jest to nawet fajne bo nie trzeba dużo kręcić kierownicą, ale na autostradzie przy 140-150 trzeba pilnować kierownicy.
5,0
Karoseria
Wygląd moim zdaniem najlepszy obecnie na rynku SUV-ów
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki dość duże jak to w SUV-ie i trzeba o tym pamiętać. Do tyłu jest OK.
5,0
Ergonomia
brak uwag. Wszystko na swoim miejscu. Cieszy mnie klasyczna deska ze sterowaniem nawiewami a nie wielki ekran.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Nie mam uwag. Klima wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, wygodne fotele. Z tyłu jest wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Tu jest przeciętnie. W tej klasie i za tą cenę powinno być lepiej. Po mieście OK, ale przy 130-140 jest już dość głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na co dzień w jeździe mieszanej 10-11 litrów, ale tego się spodziewałem po dużym aucie i silniku turbo o mocy 200KM.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w mojej wersji wycenione na ponad 200 tys. PLN po rabatach. W podobnej cenie wyszła nowa Toyota RAV4 w hybrydzie (moim zdaniem nie tak ładna w środku i na zewnątrz). Volvo XC60 z podobnym wyposażeniem + 30 tys. PLN. Moim zdaniem Alfa i Volvo to podobna półka. Mercedesa i BMW X3 oceniam wyżej. Trochę Alfa musi popracować nad szczegółami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Listewka drewniana w drzwiach kierowcy jest nieco luźna i brzęczy. Akcja serwisowa dotycząca oprogramowania wskaźnika paliwa. Czujniki parkowania przód piszczą bez powodu jak są zawsze aktywne i np. potrafią się włączyć jak czekasz na skrzyżowaniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Stelvio – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Stelvio SUV