Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

Kamil, 23 dni temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny. Coś pięknego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Lag gazu. W trybie D aż tak źle nie jest, ale w klasycznym N potrafi być irytujące. Auto ma czasami sekundowe opóźnienie na gaz, co w przypadku np. wjazdu na rondo potrafi być frustrujące.
Układ hamulcowy : Przed zakupem czytałem, że auto ma specyficzny układ hamulcowy. I tak jest. 10k km za mną a dalej nie umiem dobrze wyczuć hamulca. Nie raz hamuje na przysłowiowe "dzień dobry". Trzeba bardzo delikatnie hamować, żeby wyszło płynnie. Ciężko zwłaszcza, jak jeździ się kilkoma autami.
Inne : Irytuje też rozprowadzenie wody po użyciu spryskiwaczy. Zalewa całą lewą szybę i nic przez to nie widać. Przy skromnym użyciu płynu jest okej.
5,0
Całokształt
Sporo fantazji miałem o tym samochodzie, aż podsunął mi się pod nos. Oczywiście kupiłem. Zrobiłem nim 10.000km i jestem nim tak samo zachwycony jak na początku. Wizaulnie bajka, przepiękny jest dla mnie ten samochód (wersja veloce i black). Wnętrze również jest bardzo ładne, a do wnętrz jestem wybredny (tym się też kieruje wybierając auta).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, 280km w pełni wystarczy. Wyprzedzanie bezstresowe, a i zaskoczyła przyśpieszeniem już nie jednego.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zf. Co tu więcej dodać. Zmienia biegi płynnie, wymieniłem olej przy 56k km to teraz działa jeszcze lepiej, bo już potrafiła lekko szarpać przy drugim biegu. Po wymianie minęło (statycznie). Tryb N pozwala na klasyczną, spokojną jazdę. Fakt, że lag gazu jest irytujący (o tym później) ale w trybie D auto pokazuje pazur.
5,0
Układ jezdny
Zgodzę się ze wszystkimi komentującymi układ jezdny. Bajka. Nie spotkałem się jeszcze z tak precyzyjnym układem jezdnym w suvie. Dałem się przejechać kumplowi to nie mógł wyjść z podziwu jak to auto się prowadzi. Większe wrażenie zrobiła na mnie tylko Giulia Quadrifoglio, ale to już inna bajka. Zdecydowanie największy atut tego samochodu.
5,0
Karoseria
To w miarę świeże auto więc nie ma tutaj raczej prawa o korozję (chociaż w przypadku innych producentów aut można polemizować). Lakier piękny perłowy (czarny). Po myjni i amatorskim polerowaniu wygląda nieziemsko.
Komfort
4,0
Widoczność
Osobiście nie wadzi mi nic w widoczności, ale gdybym miał znaleźć minus to szerokie słupki. I ogólnie wbrew pozorom to auto jest gabarytowo duże, co wpływa też na komfort jazdy w ciasnych miejscach i parkingach. Ale to już problem mojej żony, nie mój ;)
5,0
Ergonomia
Na plus analogowy wyświetlacz i przyciski. Jednak jestem zwolennikiem przycisków niż dotyku. Obsługa menu na początku może wydawać się lekko nieintuicyjna. Oprócz tego wszystko widoczne i czytelne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czytałem opinie odnośnie ogrzewania w tym samochodzie i niestety muszę się zgodzić z tym, że auto ma ogrzewanie zero-jedynkowe. Albo grzeje albo nie. Niby można ustawić te 22° i lekko grzeje w chłodne dni, ale przy 24° już nie idzie usiedzieć. Klimatyzacja tak samo, albo mrozi albo nie chłodzi. Ale można się przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu sporo. Przy 4 osobach każdy ma miejsce i komfort podróży. W 5 niestety można się domyślić, że jest ścisk. Auto jest gabarytowo nabite, ale w środku jest stosunkowo wąskie ( z tyłu, z przodu jest dużo miejsca)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre aczkolwiek u niemieckiej konkurencji chyba lepsze. Nie ma jednak aż tak dużej różnicy, żeby się przyczepić. Wyciszenie w tym aucie mnie zadowala.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeden z minusów tego auta. Spalanie. Ale z tym się trzeba liczyć kupując to Auto. Wynagradza osiągami i przyjemnością prowadzenia. Spalanie ~12L w mieszanym cyklu. Same miasto to spokojnie 15. Auto maksymalnie pokazuje 15L spalania i nie raz przez 150km (miasto) miałem właśnie maksimum. W trasie przy 140km/h 11-12L. Sporo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na niemiecką konkurencję i to, co oferuje ten samochód - zdecydowanie warto. Cena znacznie niższa i to całkiem sporo, bo potrafi to być kilkadziesiąt tysięcy złotych, a auto ma sporo do zaoferowania. Na pewno nie jest tak wyposażone jak niemieckie, ale coś za coś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł mi raz akumulator, ale słyszałem, że to bolączka tych aut. Oprócz tego nic. Auto na gwarancji jeszcze ponad rok i 58k przebiegu, więc jeszcze potencjalne usterki ma przed sobą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Stelvio – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting