Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

Amjerz, ponad rok temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Lekkość dynamiczna. Przyspieszanie, hamowanie, skręcanie. Coś czego brak np. BMW X3 3.0d
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mało funkcjonalny bagażnik
5,0
Całokształt
Samochód dla świadomego, szukającego ponadprzeciętnych wrażeń z jazdy klienta. To obiecuje i to spełnia. Są większe, cichsze, ekonomiczniejsze, nowocześniejsze, ale w tej cenie żaden z mi znanych, nie dorównuje Alfie w kategorii „radość z jazdy”. Wybrałem po długich poszukiwaniach, i poza Porsche Macan (znacznie droższym, pospolitszym, a w wersjach poniżej „S” wolniejszym), jedynie Jaguar był blisko. Zawiedzeni są ci, którzy kupili ten wóz tylko dla wyglądu i ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne osiągi, chętny do jazdy, ciekawie brzmiący. Jest moc.
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcja
5,0
Układ jezdny
Zależnie od wersji. Kilku znajomych ma Veloce na 20”; 21” i takie ustawienie jest dla mnie zbyt twarde. Posiadam model Ti na 19”, i tu moim zdaniem osiagnieto złoty środek. Jest wystarczająco sprężyście i sportowo.
5,0
Karoseria
Ładna i funkcjonalna
Komfort
3,0
Widoczność
Mało przejrzysta, ale to kierunek, w którym idą chyba wszyscy projektanci…da się żyć.
4,0
Ergonomia
Szkoda, że brak zamykania bagażnika przyciskiem z kabiny. Cała reszta wzorowa. Irytuje tylko brak schowków w bagażniku w wersjach z kołem zapasowym i głośnikiem niskotonowym.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, ale często wymaga korekt ustawienia temperatury. To najsłabszy punkt wozu. Ogrzewanie foteli wzbudza się długo, ale grzeje jak piec.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób wystarczająca. Z tylu średnio przestronna.
4,0
Wyciszenie
Mam wersję z dodatkowym pakietem wyciszenia, i to działa. Jest ok., chociaż są cichsze wozy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja 5 lat. Tarcze i klocki starczają na ok 50000 km. Całkiem ok, zważywszy, na dynamiczny styl jazdy. Serwisy olejowe co 15000 i dobrze - ich koszt w autoryzowanym serwisie to ok 1500 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Ti to prawdziwe drewno, super skóra (dopłata do zwykłej), metalowe elementy są metalowe, a deska i boczki drzwiowe obszyte skórą. Po niemal 50000 km na polskich drogach, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Olej, paliwo i w drogę. Jak piszą inni, i ja miałem problem z softem i akumulatorem na początku. Zaktualizowali i szafa gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Stelvio – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting