Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting
Amjerz,
ponad rok temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
47 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Lekkość dynamiczna. Przyspieszanie, hamowanie, skręcanie. Coś czego brak np. BMW X3 3.0d
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Mało funkcjonalny bagażnik
5,0
Całokształt
Samochód dla świadomego, szukającego ponadprzeciętnych wrażeń z jazdy klienta. To obiecuje i to spełnia. Są większe, cichsze, ekonomiczniejsze, nowocześniejsze, ale w tej cenie żaden z mi znanych, nie dorównuje Alfie w kategorii „radość z jazdy”. Wybrałem po długich poszukiwaniach, i poza Porsche Macan (znacznie droższym, pospolitszym, a w wersjach poniżej „S” wolniejszym), jedynie Jaguar był blisko. Zawiedzeni są ci, którzy kupili ten wóz tylko dla wyglądu i ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne osiągi, chętny do jazdy, ciekawie brzmiący. Jest moc.
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcja
5,0
Układ jezdny
Zależnie od wersji. Kilku znajomych ma Veloce na 20”; 21” i takie ustawienie jest dla mnie zbyt twarde. Posiadam model Ti na 19”, i tu moim zdaniem osiagnieto złoty środek. Jest wystarczająco sprężyście i sportowo.
5,0
Karoseria
Ładna i funkcjonalna
Komfort
3,0
Widoczność
Mało przejrzysta, ale to kierunek, w którym idą chyba wszyscy projektanci…da się żyć.
4,0
Ergonomia
Szkoda, że brak zamykania bagażnika przyciskiem z kabiny. Cała reszta wzorowa. Irytuje tylko brak schowków w bagażniku w wersjach z kołem zapasowym i głośnikiem niskotonowym.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, ale często wymaga korekt ustawienia temperatury. To najsłabszy punkt wozu. Ogrzewanie foteli wzbudza się długo, ale grzeje jak piec.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób wystarczająca. Z tylu średnio przestronna.
4,0
Wyciszenie
Mam wersję z dodatkowym pakietem wyciszenia, i to działa. Jest ok., chociaż są cichsze wozy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja 5 lat. Tarcze i klocki starczają na ok 50000 km. Całkiem ok, zważywszy, na dynamiczny styl jazdy. Serwisy olejowe co 15000 i dobrze - ich koszt w autoryzowanym serwisie to ok 1500 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Ti to prawdziwe drewno, super skóra (dopłata do zwykłej), metalowe elementy są metalowe, a deska i boczki drzwiowe obszyte skórą. Po niemal 50000 km na polskich drogach, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Olej, paliwo i w drogę. Jak piszą inni, i ja miałem problem z softem i akumulatorem na początku. Zaktualizowali i szafa gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW
[l/100km]