Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

JonSnow, 2 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetny, układ jezdny i kierowniczy
Przeniesienie napędu : Miodzio
Zawieszenie : Super, nieco twarde.
5,0
Całokształt
Uzupełnienie opinii po roku. Nadal jest super. Banan na twarzy pozostaje niezmienny. Mam wersję Veloce z wyciszeniem akustycznym szyb i sportowymi fotelami. W wersjach niższych oceny użytkowników mogą się drastycznie rożnić (choćby ze względu na głośność auta). Nie umiem tego zmienić w ustawieniach, ale posiadam wersję Veloce z pakietem laminowanych szyb. Co ma znaczenie pod kątem foteli i wyciszenia. Konkurencja? Merc GLC i Bmw X3 mogą być lepsze w wersjach z mocniejszym silnikiem i sporą ilością dodatkowych pakietów, ale kosztują wtedy 80.do 100k więcej A żeby silnikowo pobić Stelvio to dużo, dużo więcej. Jest to auto nastawiane na 1 rzecz: abyś miał frajdę z jazdy, choć musisz do auta zapakować rodzinę, a nie tylko siebie. Wszystko jest tak ustawione żeby było szybciej i dynamiczniej, ostrzej. Banan na twarzy za każdym razem, kiedy wsiadasz do auta (pod warunkiem, że nie zamierzasz kreślić kółeczek po mieście). Moje początki z autem były dość nieprzyjemne: w pierwszej jeździe auto podskoczyło delikatnie na poprzecznym policjancie po czym weszło w tryb awaryjny i musiałem jechać do serwisu, gdzie zwyczajnie zresetowali kompa. Od tego razu ani razu się nie powtórzyło. Drugi zgrzyt trwający dłużej miałem ze spalaniem. Pierwsze 5k km Stelvio spalało z 14-14,5l l na setkę (jazda mieszana) i miało zasięg poniżej 400 km!:( Masakra. Po niezalecanej wymianie oleju na 5k km spalanie zeszło w dół, a potem przyszedł Putin z Obajtkiem plus Glapińskim i spalania znacznie zeszło, bo zrobiłem się bardzo spokojny na drodze. Takie czasy. Czy jest to auto na autostradę? Ze względu na spalanie i wielkość baku niekoniecznie (tak 450-480 km do zapalenia rezerwy), do miasta? Broń boże, raz spalanie, dwa manewrowość na parkingu jest daleka od oczekiwanej, zaś rozmiar auta powoduje, że szuka się oddalonych miejsc parkingowych, aby mieć spokojną głowę. Do czego to auto się nadaje? Do jeżdżenia do pracy/szkoły z dzieciakami spod miasta i od czasu do czasu autostradą na wakacje. A kiedy wracasz sam do domu to możesz ukulturalniać 'buraków autostradowych' podjeżdżających pod tylny zderzak za karę, ponieważ za wolno wyprzedzasz samochód jadący prawym pasem (choć teraz pojawił się nowy rodzaj buraków w EV-ach których manewry są jeszcze bardziej niebezpieczne, bo myślą że pod prawą stopą maja ocean). Kiedy wybierałem Stelvio odrzuciłem wiele innych samochodów na jazdach próbnych, Tak wiem, nie te pólka cenowa (*Szukałem czegoś miłego do jazdy 4x4, podwyższonego, nie SUVa), jednak w sumie nie planowałem kupić Stelvio: Honda CVR hyrbyda (masakrycznie jeżdżące głośne auto z ładnym wnętrzem), Tiguan (jeżdzi jak zwykły SUV, w środku a'la lepszy polonez[*taki śmieszny samochód kiepskiej jakości z czasów komuny]), VW T-Roc (bardzo fajnie jeździ, ale w środku wstyd w ogóle wsiadać), Mazda CX-5 (super wykończenie, lepie jeździła od poprzedników ale nadal za mocno czuć SUV-em), Mazda 6 (najfajniej jeździła, ale brak 4x4 w benzynie), Subaru Outback (jakby miał silnik XT, to pewnie bym kupił) i w końcu przez przypadek Stelvio, bo salon Alfy Romeo był w okolicy innych salonów. Pojechałem na jazdę próbną i było wow! Co do praktyczności: nie jest to simply clever Skody, w środku miejsca tak sobie, choć dla 2+2 ok, bagażnik całkiem spory, ale jak chcecie mieć w bagażniku porządek i kupicie matę plus siatkę do niej, to pamiętajcie, że w macie trzeba będzie wyciąć nożykiem dziurki, a do uchwytów w podłodze przyczepić dodatkowe kółeczka, inaczej nie da się siatki przyczepić (Alfa i wizjonerska praktyczność inżynierów :)). Czy kupiłbym ponownie? Tak, z pewnością, szkoda tylko, że taki z niej smok okrutny. Ale jaki piękny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, dobrze zbiera, moment pozwala na bezpieczne wyprzedzanie, jednak trzeba pamiętać, że nie jest to auto sportowe, ale rodzinny SUV o sportowym zacięciu.
5,0
Skrzynia biegów
Nie szarpie, zmienia biegi płynnie, Duże łopatki do zmiany biegów (nie korzystam w zasadzie w ogóle). W trybie N zbiera dość dobrze, jednak jeśli chcecie wyprzedzić naprawdę dynamicznie to trzeba ustawić D. Trybu A nie polecam, auto zachowuje się wtedy jak żółw, raz go używałem, jak bałem się, że nie dojadę od stacji na autostradzie, wtedy ustawiłem A - żółw, ale mało je warzyw :)
5,0
Układ jezdny
Bajka, prawie nie czuć SUVa, 4 x4 świetne. Układ kierowniczy bezpośredni, twardy. Zakręty pokoju miodzio. Oczywiście przez to jest disc twardo, ale nie ma róży bez kolców.
4,0
Karoseria
Myślałem, że jest premium, ale jednak po roku pomimo powłoki (i to premium powłoki) mam odpryski. Niestety takie czasy lakierów eko. Co do wyglądu - piękne auto.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie oszukuję się, żona ma Subaru Forestera, tam wszystko widać, tu niewiele. Do przodu jak Cię mogę, jednakże grube słupki ograniczają widocznisc, chowają się za nimi piesi albo rowerzyści, małe okna z tyłu, na plus duże lusterka. Trzeba uważać i to bardzo. Kamera tylna taka sobie, przydałaby się 360 stopni.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok, Android auto na kablu działa w porządku, wybierak w panelu środkowym jest świetny, sam system działa płynnie. Czasami zdarzają się błędy oprogramowanie, np. otwierasz klapę tylną wysadzając dziecko przed szkołą i zamiast zamknąć odjeżdżasz. Aby zamknąć musisz się zatrzymać i wyłączyć / włączyć auto albo wysiąść i samemu zamknąć. Nie jest tego dużo. Ogólnie wszystko na miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najsłabsza część auta. Kto to programował? Chciałbym mieć tryb auto, który nie wyje klimą na 6 tym poziomie przez 10 minut, tylko pozwala mi ustawić automatyczny poziom. Klima wyje głośno w zimie, osobiście przestawiam ja w tryb ręczny na poziom 4 plus ogrzewanie foteli i kierownicy i jak się zrobi cieplej, to włączam auto. Latem jest lepiej, ale też nie tak jak powinno. Moja poprzednia Skoda Octavia 4x4 simply clever działała o niebo lepiej. Nawet byłem w ASO się o to pytac i dostałem standardową bajeczkę parametry w normie, ale to kwestia softu a nie urządzeń jako takich.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie za dużo tego miejsca jest, ale daje radę.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, podwójne szyby, jest ciszej niż w niektórych elektrykach (np. Volvo XC40 EV), które testowałem. Do 140 spokój, powyżej trochę głośniej. Jednakże mam wersję z laminowanymi szybami. Polecam dopłatę do tego pakietu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie robi swoje. Średnie mam 11,3 - 11,5 (mieszana jazda, średnio dynamiczna).
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogie auto, ale bardzo fajne. Chyba nadal tańsze od niemieckiej konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problem z wycieraczkami, ale w zasadzie z mechanizmem. Po dłuższych bojach w ASO zmusiłem ich do wymiany. ASO, jak to ASO - gwarancja jest po to, aby z niej nie korzystać. Nie tylko Alfy ASO tak się zachowuje. Moje doświadczenia są ogólnie negatywne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest dobrze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting