Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

MATEUSZ, 3 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z wielkiej skody superb kombi z 2017 bo nie musiałem już wozić dzieci w fotelikach tyłem. Wybór pierwotnie padł na gulię ale niestety musiałem wrzucić psa w klatkę i do bagażnik. Auto swoimi możliwościami zdecydowanie rekompensuje mało miejsca w środku. Ogólnie to lubię chodzić ale jak mogę pojechać stelvio to jadę;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Pokrętło odpowiedzialne za przełączanie map silnika oraz pracę skrzyni biegów w trybie A, N i D to cud świata. Przy wyprzedzeniu używać D jak "Debil";-) przy spokojnej jeździe na długich prostych A(anemia), N do miasta. Warkot tłumika w trybie D w tunelach słyszalny, wewnątrz kabiny też. Nie sprawdzałem przyspieszenia od 0 ale w D 98% pojazdów jest wolniejsze na drogach;-) Wyprzedanie na krótkich odcinkach nie jest żadnym problemem na pusto czy z pełnym bagażem bo auto przyspiesza fenomenalnie i jest pomimo gabarytu przyklejone do jezdni. Po raz pierwszy mam auto które faktycznie wgniata w fotel;-)
5,0
Skrzynia biegów
Pokrętło zmian trybów pracy A, N i D wpływa znacząco na pracę skrzyni biegów. W D jest przyjemna, ledwo odczuwalna, A to zachowanie amoralne/anemiczne. Dodatkowe wyposażenie w manetki w trybie A i N nic nie robi ale w D przeciąganie biegów delikatnie poprawa dynamikę jazdy na zakrętach itp. Sama manetka obszyta skórą jak w BMW.
4,0
Układ jezdny
Niestety tylko 4 gwiazdki bo pomimo szalonej czułości i super skręcania już w ruch to niestety manewrowanie na parkingu, czy przy garażu wymaga wprawy. Napęd 4x4 zdecydowanie ogranicza manewrowość. Skoda superb z 2017 pomimo prawie 0,5 różnicy długości przy tym to król parkowania ale na drodze już z kolei porażka. Nie jest to volvo S80 ale szału nie ma niestety. Z tego tytułu 4 gwizdki to za mało na 5 za dużo wiec dałbym 4,5;-)
5,0
Karoseria
Wyróżnia się wszędzie. Ludzie dostają skrętu karku przy przejeżdżaniu powoli lub gdy auto stoi na wyeksponowanym miejscu. Blacha jest bardzo cienka, maska lekko krzywo skręcona i wlew paliwa lekko odstaje ale i tak sam kształt, geometria, linie załomów wyglądają o wiele lepiej niż u innych aut. Po dodaniu relingów wygląda jak zadzior.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest wysokie więc widoczność jest zdecydowanie lepsza niż w innych klasach aut osobowych. Tylnie okno niby małe ale wystarcza aby manewrować jak nie ma nic w bagażniku. Lusterka olbrzymie z możliwością elektronicznej regulacji co sprawia super widoczność w tył. Przy moich 185 cm wzrostu słupki B nie przeszkadzają przy dojeżdżaniu do skrzyżowań czy przejść dla pieszych.
5,0
Ergonomia
Nie wiem jak Włosi to zrobili bez pierdylnionów regulacji ale podłokietnik jest w dobrym miejscy, miejsce na nogi jest, na drzwiach podpórka też w w optymalnym miejscu. Kierownica regulowana manualnie w każdej płaszczyźnie. Fotel chyba w 7 płaszczyznach się reguluje i ma 3 ustawienia pamięci. Przyznam uczciwie, że brakuje dedykowanego miejsca na okulary( jest taki mini schowek ale nie na to) oraz sam schowek przy pasażerze to porażka ale ogólnie nie jest to jakiś wielki mankament bo nie jest to auto typowo rodzinne. Uchwyt na dwa kubki jest ale musza być to wielkie bo małe wpadają wewnątrz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się chłodzi oraz nagrzewa. Klimatyzacja dwustrefowa, podgrzewanie kierownicy oraz foteli poprawia zdecydowanie komfort długi tras czy chociażby jazdy w zimne mokre dni. Podgrzewanie lusterek szybko działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę głownie sam ale na poranne kursy mam w aucie dwójkę dzieci na tylnej kanapie oraz w bagażniku psa w klatce. Dopóki fotel kierowcy nie przesunie się za pomocą easy access w przód mój starszy ma lekki problem z wsiadaniem ale jak już fotel ruszy w przód to spokojnie może noga na nogę zakładać. Kabina jest obszerna, nad głową mam z chyba około 8-10 cm przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Włosi po raz kolejny dali popis. Wziąłem wersję z wyciszonymi szybami i nie żałuję. Jazda przy nawet wysokich prędkościach nie przeszkadza w swobodnej dyskusji chyba że w bardzo wietrzny dzień. Ze względu na wspaniałą linię karoserii opory wiatru są minimalne co zdecydowanie wycisza auto pomimo jego hipopotamowej sylwetki;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety potwór musi palic jak się ciśnie gaz. Nie byłem jeszcze na przeglądzie ale zakładam, że pewnie w wyjdzie w przedziale 1,0 - 1,5 tys. co jest rozsądne przy aucie klasy premium. Niestety przy najbardziej ekonomicznej z ekonomicznych jazd i spalaniu średnim na trasie zgodnie z przepisami wyszło 9,0 m co przy zbiorniku 66 l nie daje super zasięgu a jedynie 730 km co nie jest mocną cyfrą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jazda z frajdy + ograniczona użytkowość pod względem rodzinnym i tak przyczyniłby się do tego że wziąłbym to auto jeszcze raz. Jakoś wykonania jest bardzo wysoka a użyte materiały ( skóra, aluminium) nie udają jakiś podróbek tylko są tymi materiałami. W moim egzemplarzu nic nie skrzypi i nie piszczy. Jakość lepsza niż w skodzie superb sportline.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku tylko i wyłącznie standardowa awaria czujników parkowania. A tak to odpukać nic. Nie jest to alfa naszych ojców z lat 90-00
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 - tak trzymać alfa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting