Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2023
Maciek,
ponad rok temu
Silnik 2.0 GME Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Niesamowite przeżycia podczas prowadzenia tego samochodu, połączone z przepiękną - rzez jasna subiektywnie - linią nadwozia tworzą w moim przypadku efekt doskonały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie świetny silnik, ze świetnymi parametrami - jedyne do czego można wtrącić uwagę to dosyć głośny jak na benzynę bieg jałowy, plus ruszanie do 20-30 km/h jest całkiem słyszalne, wręcz jak z diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjnie dobiera przełożenia, świetnie odczytując zamiary kierowcy - zarówno przy mojej dynamicznej jeździe jak i delikatnej jeździe mojej żony.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się delikatnie jak masełko na rozgrzanej patelni - a jednocześnie jest super responsywna na najmniejszy ruch kierowcy.
5,0
Karoseria
Paleta lakierów poliftowej wersji jest okrojona o bodajże 3,4 kolory - ale wszystkie wyglądają przepięknie i mienią się wieloma refleksami w słońcu. Lakier jest świetnej jakości.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc bardzo dobra - w końcu to wysoki samochód. Słupki A i B są normalnej wielkości, lusterka boczne są przeogromne, widocznośc przez tylną szybę w porządku. Przednia szyba przy przesiadce z sedana jest zauważalnie bardziej w pion.
4,0
Ergonomia
Technologicznie prawdopodobnie odstaje od konkurencji (BMW, MB, Audi) pod kątem elektroniki i bajerów pozwalających na indywidualizację wnętrza, zegarów, ekranu itp. Ale tu nie o to chodzi - to jest samochód do wspaniałej jazdy a nie do świecenia bajerami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W letnie dni klikmatyzajca w trybie automatycznym działa doskonale.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to duży SUV ale miejsca w kabinie jest dużo, aczkolwiek nie mam porównania z SUVami konkurencji. Przesiadka z ogromnego Forda Mondeo przyjęta bez problemu przez całą rodzinę. Bagażnik może negatywnie zaskoczyć, wg. danych ma 520 litrów - niestety wlicza się w to schowki pod podłogą bagażnika, które maja łącznie ok. 40 litrów.
5,0
Wyciszenie
Przy 140 km/h można rozmawiać z pasażerami na tylnej kanapie nie podnosząc kompletnie głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to ekonomiczny samochód żadną miarą - spalanie średnie na 2 tys. km 11.3 l - przy stosunku miasto:trasa 50:50. W trasie około 9, w mieście około 13-14 - jazda zwykła.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie dostaniemy żadnego innego samochodu podobnej klasy, któy dysponowałby taką mocą, osiągami i wyposażeniem jak Stelvio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wygląda na to, że uszczelka w drzwiach kierowcy, przez która przechodzi szyba jest źle dobrana albo gdzieś odstaje, bo delikatnie słychać buczący dźwięk przy otwieraniu szyby - umówiona wizyta serwisowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment (i oby jak najdłużej!) nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GME Turbo 280KM 206kW
[l/100km]