Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d

Shymek, ponad rok temu
Silnik 1.4 TB 16v 155KM 114kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB 16v 155KM 114kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jeszcze nie miałem samochodu, który by nie rdzewiał. Wreszcie problem z głowy.
Silnik : W małym samochodzie na prawdę robi świetną robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Psują się drobiazgi, które jednak nie przeszkadzają strasznie mocno.
5,0
Całokształt
Nie spodziewałem się po tym samochodzie, że będzie aż tak dobry. W zasadzie, wcale nie brałem go pod uwagę i dopiero kolega podpowiedział mi, żebym się Alfą zainteresował. To był bardzo udany zakup. Wbrew powszechnej opinii, nowsze Alfy to już zupełnie inne auta, niż owiane złą sławą 156. Współpraca z Fiatem wyszła na dobre i w kwestii silnika i zabezpieczenia karoserii. Szczerze polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jeden z najlepszych elementów Alfy. Silnik T-jet konstrukcji Fiata jest wspaniały. Jeden z najlepszych małych turbo doładowanych silników. Pośredni wtrysk paliwa, mocny blok i głowica. Silnik pięknie pracuje, ładnie brzmi i zapewnia świetne osiągi w tym małym gokarcie. Do tego nie ma potężnego apetytu na paliwo. Rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
Do oplowskiej skrzyni M32 na razie nie mam zastrzeżeń. Pracuje precyzyjnie i cicho. Biegi są dość krótkie jak na 6 biegów. Ma to swoje minusy, ale też plusy. Może przeszkadzać długi skok dźwigni zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie ciche, dość sztywne, bo auto ma charakter sportowy, ale przy tym nie brakuje komfortu. Przy jeździe normalnymi drogami podróżuje się wygodnie. Układ kierowniczy precyzyjny i zwarty. Można wytknąć tylko mały kąt skrętu kół.
5,0
Karoseria
Piękna i trwała. Po 14 latach nigdzie nie ma śladów rdzy. Jedynie czasem występują odpryski lakieru, ale teraz miękki lakier to standard w motoryzacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest ok. Do tyłu już gorzej. Na szczęście pomagają czujniki parkowania. Duży minus dla mnie to słabiutkie światło biegu wstecznego. Nic nie oświetla za samochodem w nocy.
4,0
Ergonomia
Po przesiadce z małego japońskiego autka, muszę powiedzieć, że to jednak Japończycy są mistrzami w zagospodarowywaniu każdego miejsca w samochodzie. Tam (mimo mniejszych gabarytów auta) było więcej miejsca, więcej schowków i różne ciekawe rozwiązania jak składana na płasko kanapa. Tutaj czasem nawet brakuje uchwytu na kubeczek ;) No nie wspomnę już o potężnym progu w bagażniku. Bagażnik spory, ale trudno się z niego korzysta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa poprawnie, chociaż zdarzają się usterki. Szczególnie elektrycznych siłowników sterujących klimą. Łamią się, a dostać się do nich jest ciasno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 176cm. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, jest wystarczająco miejsca. Z tyłu trochę ciaśniej, ale wcale nie jest źle. Można spokojnie podróżować. Odejmuję gwiazdkę za trudne wsiadanie do tyłu i tylko 4 miejsca (moja wersja ma 4 siedzenia).
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, zwłaszcza, że samochód reklamuje się jako marka premium. Najbardziej słychać silnik. Mi to oczywiście nie przeszkadza, bo lubię dźwięk benzynowego silnika, ale pasażerowie czasem narzekają na hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie, bo większość jest produkcji Fiata albo Lancii. Spalanie uważam, że dosyć niskie jak na auto o sportowym charakterze i takiej mocy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wcześniej przegladalem oferty Fiesty ST i myślałem, że nie ma tańszego podobnego auta. Okazuje się, że Alfa zapewnia praktycznie wszystko, czego chciałem za połowę ceny Fiesty ST.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często zdarzają się jakieś drobiazgi. Szwankuje podświetlenie zegarów. Podejrzewam zimne luty. Psują się silniczki od nastaw klimy, a później bardzo ciasno jest się do nich dostać. Zepsuła się trzecia lampa stopu, chociaż się tego nie spodziewałem, bo jest LEDowa, a nie z żarówką.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nagle się nie zepsuło. Wiadomo, takie rzeczy jak sprzęgło, rozrząd, czy hamulce się zużywają i wymagały wymiany.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d 1.4 TB 16v 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo MiTo Hatchback 3d