Bardzo elastyczny i żwawy motor, jak na czterocylindrowca świetny dźwięk i kultura pracy, moc jest zawsze dostępna, od 1500 obrotów aż do odcięcia zapłonu.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą cudownie, moim zdaniem lepiej niż w większości samochodów niemieckich, tak dobrze ocenianych przez nasze niby rodzime gazety, a tak na prawdę niemiecki ...
5,0
Układ jezdny
Samochód idealnie wchodzi w zakręty, bezpośredni układ kierowniczy daje niesamowitą frajdę z jazdy, na serpentynach najlepszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w przód dobra, na boki - wiadomo, szerokie słupki, ale w którym samochodzie tego nie ma? Do tyłu... Cóż, cena za niebanalny styl.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Żadnych zagadkowych rozwiązań czy też nieprzemyślanych schowków. Przełączniki duże, wyraźne i czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja, klimatyzacja działa perfekcyjnie, w zimę ciepło w samochodzie robi się w kilka minut, w Unie trwało to zdecydowanie dłużej mimo tej samej pojemności silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja, z tyłu przestrzeń jest zdecydowanie mniejsza, poza tym nadwozie trzydrzwiowe - utrudnione wsiadanie... Ale czego się nie robi dla Alfy?
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho wtedy, kiedy być powinno, w trybie D - systemu DNA, silnik wyraźniej pracuje, mi osobiście podoba się jego brzmienie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką moc, zużycie paliwa jest OK. Podobne, jak w Unie, samochodzie dużo lżejszym i słabszym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę możemy mieć Roomstera. Warto? Moim zdaniem - nie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 155KM 114kW
[l/100km]