Bardzo ciekawe auto ze sportowym zacięciem. Niestety całokształt psuje marny silnik MultiAir.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety pomimo wymiany modułu MultiAir przy 92.000 km (zakupiony przy 105.000) silnik zaskakuje ciągłymi problemami. Często powoduje wyświetlenie check engine, ciężko pracuje na zimnym silniku i wyłącza system DNA i S&S, po czym po kilkunadtu6- kilkudziesięciu minutach działa już normalnie. Na pozycji Neutral DNA totalnie nie czuć mocy 105 koni, trochę lepiej na Dynamic.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, biegi wchodzą po 13 latach użytkowania nadal gładko.
5,0
Układ jezdny
Ocena totalnie subiektywna: sztywne i twarde zawieszenie, nie za bardzo na polskie drogi i studzienki, ale bierze zakręty jak prawdziwy gokart. Więc jeśli chcesz sportowych doznań - najlepiej zapewnia je zawieszenie.
5,0
Karoseria
Co tu dużo gadać : e' Bella e basta
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki z tyłu trochę przeszkadzają, ale pomagają wielkie fiatowskie lusterka, poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Można ustawić siedzenie kierowcy w pełnej palecie ustawień - wysoko dla eleganckiej Pani i bardzo nisko dla Pana ze sportowym zacięciem. Do tego pełna regulacja kierownicy i duże lusterka. Zaskakująco sporo miejsca z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie dla kierowcy i pasażera z przodu, znośnie dla 2 pasażerów z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to ciche auto, pomimo wymiany tłumika i remontu wydechu auto burczy miło dla ucha.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, dużo używek, ale niestety przy dynamicznej jeździe spore spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetnie wyposażone auto za dobrą cenę (mowa o używanym, zakupiony jako 11-letni).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik to najpoważniejszy minus tego auta. Psuje się też wiązka elektryczna w klapie bagażnika. Poza tym elektryka zaskakująco niezawodna.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik z MultiAir to porażka.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir 16v 105KM 77kW
[l/100km]