Układ hamulcowy
: Samochód dobrze hamuje, hamulce kosy.
2,0
Całokształt
Auto 8 lat w użytkowaniu od nowości. Niestety, ale oprócz niezawodności (zakup z salonu + serwis ASO) i układu jezdnego ciężko je pochwalić. Silnik tragedia, wyjątkowo ospały i wręcz niebezpieczny. Widoczność beznadziejna, a wygodnemu podróżowaniu skutecznie przeszkadza źle skonfigurowana wentylacja wnętrza auta. Szczegóły poniżej, ale summa summarum samochodu nie polecam i uważam że jego zakup był błędem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niesamowicie ospały i zamulony. Strach wyprzedzać bez zredukowania do poziomu 4000 obrotów. Niby 105 km, a jedzie jakby miał 65 km, tragedia. Vmax 170 km/h i przez ponad minutę nie chciał pójść ani kilometra wyżej, mimo sprzyjających warunków. Czuć również brak elastyczności. Podjeżdżając pod wzniesienia trzeba wybrać albo wycie zbyt wysokich obrotów albo buczenie zbyt niskich. Na plus bezawaryjność i stosunkowo niskie spalanie, ale jako całokształt silnik słaby.
3,0
Skrzynia biegów
Po 100 km biegi wchodzą stosunkowo gładko. Obyło się również beż awarii. Jednak tak jak wspomniałem w sekcji o silniku, w niektórych momentach brak odpowiedniego przełożenia- albo wycie albo buczenie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemny. Auto dobrze trzyma się drogi, szczególnie w trybie dynamic. Żal, że z powodu słabego silnika nie ma jak tego wykorzystać.
3,0
Karoseria
Samochód garażowany to nie rdzewieje. Pas pomiędzy przednią szybą a szyberdachem jest wykonany z tworzywa sztucznego i już po 4/5 latach zaczął schodzić z niego lakier, aktualnie złuszczył się całkowicie i jest widoczny nieelegancki plastik.
Komfort
1,0
Widoczność
Bardzo słaba zarówno do przodu jak i do tyłu. Pocierając głową o podsufitkę nie jest się w stanie zobaczyć co jest przed autem, o tyle nie wspominając. Bardzo wysoki próg bocznych szyb. Zdecydowanie samochód do wyczucia i nauczenia odległości.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bez zastrzeżeń
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Osobiście nie potrafię znaleźć w mito optymalnego ustawienia wentylacji. Albo lodówka, albo ciepły nawiew. Albo mocno dmucha, albo nie czuć żadnego ruchu powietrza. Szyby parują w niej znacznie mocniej niż w innych autach które użytkuję. Wiele krwi mi to napsuło.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając 185 cm, przy najniższym ustawieniu fotela pocieram włosami o podsufitkę. Jak to przy włoszczyźnie, panel środkowy obija nogę kierowcy co po kilku godzinach dość mocno daje w kość. Z tylu tragedia, ale tego można się spodziewać po 3d. Tak do 170 cm żeby nie uderzać głową o sufit.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji, ale też nie jest źle jak na samochód tej klasy. Tak do 140 km/h można porozmawiać, delikatnie podnosząc głos.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i serwis stosunkowo tanie. Auto można uznać za nisko awaryjne. Pod tym względem polecam, choć wiadomo że nie jest to fabia 1.1.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest drogie, ale minusy które przywołałem powyżej nie pozwalają mi pozytywnie ocenić jego jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko w granicach rozsądku. Naturalna eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W naszym egmemplarzu brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir 16v 105KM 77kW
[l/100km]