Silnik
: Wiele lat nie jeździłem już benzyną i nie sądziłem, że przy 55km/h można wrzucić 6-tkę i swobodnie jechać.
5,0
Całokształt
Niezwykle przyjemne autko, i do patrzenia, i do jeżdżenia. Na pewno wyróżnia się z tłumu. Jazda bardzo fajna ale na ustawieniu "Dynamic". Frajda zaczyna się od 4000 obr. Ma to oczywiście swoją cenę w zużyciu paliwa 9-10 litrów po mieście. Największy minus to brak możliwości wyłączenia ESP. Zimą to porażka. Najadłem się kupę wstydu bo na śniegu nie mogłem ruszyć na ulicy sprzed domu a jeżdżę samochodami 25 lat. Okazało się że znowu ustawienie DNA na "Dynamic" ratuje sytuację. Po co więc ustawienie All Weather? Nie wiem. Hamulce brzytwa. Jest też kilka irytujących rzeczy np. brak światełka dla tylnej kanapy. Wsadzając do tyłu dzieci nocą po omacku zapinasz pasy bo nic nie widać; poziomy otwarcia drzwi powodują, że zawsze walisz w auto stojące obok na parkingu chyba że się przyzwyczaisz nie puszczać drzwi. Mimo tego uważam, że auto jest fantastyczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
OK. Dobrze, że można sobie zmieniać charakterystykę momentu obrotowego. Bardzo cichutki i niezwykle elastyczny. Biegi możesz zmieniać jak w dieslu. Przy 50km/h można śmiało wbić 5-kę a nawet 6-tkę. Nie wyprzedzisz ale spalanie spada o 50% a samochód jedzie :-)
4,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
Czasami coś zachrupie w lewym kole przy skręconej kierownicy ale pewnie siada przegub.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu bez zastrzeżeń. Do tyłu już dużo gorzej. Przy wyciągniętych tylnych zagłówkach nie widać prawie nic. Dobrze że jest wsteczny czujnik.
4,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze i szybko działa. Cieszy mnie to że temperaturę ustawiam prawie nie patrząc. W moim audi do tego samego służy 16 guzików!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w malutkim kompakcie. Z przodu zupełnie fajnie, chociaż fotele na długą trasę trochę nie wygodne. Tył dla dzieci chociaż też się mieszczę i ja.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać tak od 3000 obr. ale w te rejony można się nie zapuszczać chcąc jeździć ekonomicznie. Jak już słychać to gra pięknie. Sam wydech jest tak zrobiony żeby ładnie buczał. Przy dużych prędkościach trochę szumi wiatr - cena braku ramy okna. Można to też uznać za plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można też jeździć ekonomicznie. Odkryłem, że przy zmianie biegu przy 2500 obr.(nie mniej i nie więcej), nie przekraczając 90-100 km/h na trasie śr. spalanie może zejść do 5.0 - 5.5 l. W takim przypadku na baku (45 l) robisz ok. 780 km. Przy normalnej jeździe po mieście śr 8, na trasie 6.5 - 7 l a na baku nie więcej niż 600 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowej, za 80 - 100 tyś w życiu bym nie kupił. Używka za mniejszą cenę to bardzo dobry wybór. Trzeba tylko uważać bo 90% Mito w komisach to szrot! Ja szukałem kilka miesięcy i byłem przerażony ale wreszcie trafiłem na super egzemplarz z Włoch, jeszcze na gwarancji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziwne rozwiązanie wlotu powietrza do kabiny powodowało, że woda z części szyby zamiast spływać kanalikami pod auto wpływała pod dywaniki w środku. Po wykryciu problemu wszystko OK. Przepuszcza też gumowa uszczelka tylnej wycieraczki i czasem zbierze się trochę wody pod tylną szybą. Gdy puści się kierownicę, trochę ściąga auto w prawo. Myślę,że to chyba źle ustawiona zbieżność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir 16v 105KM 77kW
[l/100km]