Zawieszenie
: Prowadzi się bardzo dobrze. Jak ktoś lubi jeżdzić troszke szybciej na zakrętach to mu sie spodoba
4,0
Całokształt
Jest OK. Byłby bardziej ok gdzyby miał silnik z doładowaniem i mocy 135 km. Ale wówczas cena byłaby dla mnie juz zdecydowanie za wysoka.
Autko jest śliczne i zwraca na siebie uwagę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wszystko zależy z czego sie przesiadamy do tej alfy. Ja przesiadam sie z 140 konnego diesla i 105 koni alfy wydaje sie słabiutkie - przynajmniej na początku. Natomiast po przejechaniu 100- 200 km przyzwyczaiłem się i mogę powiedzieć, że da sie jechać.
Silnik jest elastyczny na wolnych obrotach - nie dławi sie i powoli (podkreślam powoli) ale płynnie przyspiesza, praktycznie od wolnych obrotów. Trochę ożywia sie około 3500 - 4000 obr. Ma ładny dźwięk, choć wolałbym żeby był cichszy. Ma system DNA - jak dla mnie - dla tego silnika zupełnie zbędny. DNA powoduje, że w trybie normal trzeba \"głębiej” nacisnąć gaz żeby auto zaczęło wchodzić na obroty ponadto wspomaganie kierownicy jest silniejsze. W trybie dynamic gaz pracuje tak jak powinien a wspomaganie też jest ok - czyli, ak dla mnie, ten tryb mógłby być standardowy. Dynamika auta się nie zmienia niezależnie od trybu – przynajmniej ja tego nie widzę. W instrukcji piszą, że jeszcze zmieniają się ustawienia ESP w zależności od trybu.
Przyjemne jest zużycie paliwa bo wynosi, 6,5 l przy jeżdzie tak około 30% miasto i reszta trasa.
4,0
Skrzynia biegów
Zawsze może być lepiej ale jest ok.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi sie przyjemnie na zakrętach. Niewielka nerwowość przy operowaniu gazem w zakręcie ale w pełni akceptowalna - mnie prowadzenie tego autka bardzo sie podoba.
Natomiast mniejsi się podoba to że jest raczej twardy (ale coś za coś) i zawieszenie na nierównościach raczej słychać. Opony są o niskim profilu co nie wróży nic dobrego felgą, szczególnie teraz po zimie, i druga wada tych opon to cena. Zimówki o tym profilu kosztują dużo więcej niż ten sam rozmiar o wyższym profilu.
Kolejna sprawa to że autko jest niskie i bardzo łatwo zahacza sie nim o krawężniki, zaspy śnieżne itp.
Ale ogólnie układ jezdny bardzo OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i boki raczej wszystko widać. Gorzej do tyłu. Dosyć grube są tylne słupki i cofając lepiej patrzyć w lusterka. Ale autko jest krótkie i manewrowanie nim do trudnych nie należy.
4,0
Ergonomia
Mnie sie podoba. Wszystko pod ręką.
Wygodne są siedzenia i jest spory zakres regulacji siedzeń. Dla mnie - 186 cm - miejsca z przodu jest wystarczająco. Ładnie wygląda deska rozdzielcza, liczniki itp. Wadą są zbyt małe niektóre wskazania na wyświetlaczu pomiędzy zegarami, np. wskazanie temp. zewnętrznej i godziny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za krótko ją mam i trudno do końca ocenić. Pierwsze dośwaidczenia dobre.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze z tyłu źle (przynajmniej za moim siedzeniem). Bagażnik duży jak na klase samochodu i ma koło dojazdowe a nie zestaw naprawczy.
3,0
Wyciszenie
Alfa celowo \"ustawia\" dzwięk silnika żeby był bardziej sportowy. Ale wydaje sie, że przez to autko jest głosniejsze niz mogłoby być.
Za to dzwiek silnika jest przyjemny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,5 l. Jest dobrze. Spodziewałem sie więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy upuście 16% jaki można uzyskac w alfie cena jest już podobna jak innych małych autek o podobnej mocy i wposażeniu. Ale nie jest to tanie auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest nowy. Fabrycznie nie miał niedoróbek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zobaczymy z czasem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MultiAir 16v 105KM 77kW
[l/100km]