Alfa przykuwa uwagę, ma fajną sportową sylwetkę, wnętrze auta zaprojektowane lepiej niż w niejednej limuzynie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co nie miałem żadnych problemów z silnikiem.
4,0
Skrzynia biegów
Z tego co sie dowiedziałem, w niektórych MiTo cv 155 wystepuje skrzynia biegów od Opla i należy się jej wystrzegać.
Jedyny problem z przekładnią zmiany biegów, przy wrzucaniu piątego biegu gałka lekko się rusza przód tył. Pewnie poduszka.
Głębokie sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma na zakrętach, łożyska mcphersonów mam do wymiany, ponoć normalna rzecz w MiTo po przebiegu 60k, poza tym świetnie jeździ, twardo.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo osób narzeka na widoczność bo mała szyba z tyłu, fotel kierowcy nisko umieszczony, ale po jakimś czasie normalnie można wyczuć auto, jak każde.
5,0
Ergonomia
Jedynie do czego można się przyczepić to plastikowe uchwyty drzwi od wewnątrz, strasznie słabo to wymyślili jeszcze patrząc na całość wykończenia które jest najwyższej klasy. Kierownica obszyta skórą - świetna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimatyzacji byłoby cienko w lato, dobrze i szybko grzeje, nawiew na szybę w kilka sekund odparowuje :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest naprawdę sporo miejsca, z tyłu gorzej ale przy kanapie na 2 osoby powinno starczyć.
Fotele takie jakby-kubełki, wygodnie się siedzi.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie.. Powyżej setki słychać szum, szuranie, jakby na styku przedniej szyby a dachu, drzwi bez ramek też się do tego przyczyniają.
Apropo drzwi bez ramek - okna potrafią piszczeć, podczas otwierania/zamykania, wina rolek albo uszczelki przy drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem MiTo póki co od marca 3000 km, codziennie trasa 60 km - 45 km obwodnicą/15 km miasto, jazda dynamiczna, system d.n.a cały czas ustawiony na dynamic. Najlepsze spalanie zauważyłem przy prędkości 110-120 i spalanie ok 7litrów się wtedy trzyma. Można jeździć wolniej, ale po co?
Fajnie przyspiesza do 4tego biegu, silnika można słuchać zamiast radia :)
5,0
Stosunek jakość/cena
MiTo kupiłem po bardzo okazyjnej cenie, można się było spodziewać niespodzianek ale póki co minęły dwa miesiące i nie ma niczego co wymagałoby natychmiastowej wymiany/naprawy, czyli póki co brak inwestycji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożyska amortyzatorów które należy wymienić zaliczyłbym do drobnych usterek. Poza tym ten piąty bieg może być poważniejszy, ale zobaczymy jak podjadę do ASO.
Mam malutkie odpryski na klapie bagażnika, które rdzewieją, niepokoi mnie to - może okazać się, że klapa już wcześniej była malowana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v 78KM 57kW
[l/100km]