Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GTV II Coupe

rephlex, 17 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 218KM 160kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo GTV II Coupe 3.0 i V6 24V 218KM 160kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pomimo wszystich "ale" powyżej jest to doskonały pojazd dla tych którzy kupują sercem a nie głową. Poprawia humor, zwraca uwagę obojga płci, a właściciel szybko jest kojarzony jako "ten od tej pięknej alfy" :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Prawie idealny. Przydałoby się więcej momentu przy niskich obrotach, ale za to jeżdżąc spokojnie w granicach 3 tys. obr. jest cicho jak w limuzynie. Gdy się podkręci (nawet do 7 tys) dzwięki jak w wyscigowce - serio. Ogólnie - kocham ten silnik!
3,0
Skrzynia biegów
6 biegów do duży plus. Jadąc spokojnie 180 km/h słychać tylko szum wiatru - przydatne w długich podróżach. Minus - kiepska precyzja 5 a szczegolnie 6 biegu. Mimo niewielkiego przebiegu zamiast 6 łatwo próbować wrzucić wsteczny (stworzyl sie chyba jakiś międzybieg). Jak na auto sportowe dźwignia ma stanowczo za długie skoki, ale biegi wchodzą dość łatwo i lekko.
4,0
Układ jezdny
GTV jest przyklejone do asfaltu! Ale precyzja w moim egzemplarzu jest taka sobie (mniejsze luzy w kierownicy miałem w Seacie Ibiza!) Zawieszenie, a jakże, twarde. Na dziurach szlag trafia, a w koleinach trzeba mocno trzymać ster. Ale wszystko to odchodzi w niepamieć przy szybkiej zmianie kierunku jazdy i w zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Hmm, chcialem juz montowac czujniki parkowania, ale sie przyzwyczailem i nie bede instalował w kabinie jakichś głupich bzyczków i wyświetlaczy! GTV da się wyczuć i tylko na wyczucie się nią parkuje. Parkowanie najbardziej utrudnia widoczność do tyłu (w tylnej szybie widać spoiler i piękne niebo) oraz promień zawracania gimbusa. Jestem dość wysoki więc zważywszy na wyjątkowo niską przednią szybę (każdy kto wsiądzie do mojej Alfy zwraca na to uwagę) podjechawszy do skrzyzowania nie widzę sygnalizatorów - muszę wtedy wygiąć szyję przez co wyglądam, hmmm - specyficznie. Ale pokreślam - dla chcącego nic trudnego.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest zaprojektowne ergonomicznie, prosto, a jednocześnie z włoskim smakiem. Dziwi przycisk otwierania bagażnika umieszczony w schowku. O samym bagażniku nie ma co pisać- w razie czego można wykorzystać tylną kanapę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest klima automatyczna, ale działa w systemie zerojedynkowym czyli zimno-gorąco
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest całkiem całkiem. Denerwuje jedynie za mało miejsca na lewą nogę kierowcy.Tylna kanapa - zmieści się jedna krótkonoga pasażerka i nie będzie się dobrze tam bawić.
4,0
Wyciszenie
Zaryzykowałem i wytłumiłem trochę drzwi i boki we wnętrzu. Efekt jest wyśmienity bo po wjechaniu w kałużę nie mam juz wrażenia jakby woda lała się do środka a silnik nadal pięknie słychać kiedy tylko sobie tego zażyczymy. Polecam. Jazda do 180 km/h (po wyciszeniu) jest bardzo komfortowa. Powyżej (az do 250 km/h - sprawdzałem) - szum wiatru i toczenia powoli zagłuszające silnik v6.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 16, w trasie 9. Ceny czesci czasem przerazają bo nie ma zamienników, a nie da sie dobrac niektorych czesci od zadnej innej alfy. Wymienilem prawie wszyskie wahacze - dało mi to nieźle po kieszeni. Oprócz zawieszenia niczego nie musiałem wymieniać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Pokażcie mi tańszy samochód o takim wyglądzie (studio Pininfarina), tych osiągach i pochodzący z bądź co bądź ekskluzywnej marki o długich tradycjach sportowych. Idę o zakład, że kiedyś stanie się klasykiem tak jak Alfa Giulia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie - choć wyrafinowane, na naszych nibydrogach szybko osiąga kres. W tym modelu nie da się wymienić samych tulei wahaczy, a same wahacze kosztuja niemalo (najdrozszy - 1000 zł).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo GTV II Coupe 3.0 i V6 24V 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
101,00 zł
18,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo GTV II Coupe