Samochód doskonały dla kogoś, kto chce posmakować 3.0V6 24v Alfy i poczuć prawdziwą frajdę. Jeden z ostatnich silników produkowanych pod włoską banderą. Praktycznie niezniszczalny, pod warunkiem dbania - dobry olej, filtry itp.
Autko zwraca na siebie uwagę. Prowadząc je kierowca czuje się naprawdę wyróżniony.
Zapraszam w razie pytań na stronę Alfaclub Poland :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Coś niesamowitego! Reakcja na gaz natychmiastowa, moment obrotowy i moc rozwijają się bardzo liniowo. Silnik wysokoobrotowy, ale jednocześnie jego "dół" pozwala bezproblemowo poruszać się po mieście dość żwawo. Jego prawdziwe życie zaczyna się powyżej 3000 obrotów. Niesamowita elastyczność!
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie zestrojona, precyzyjna. Pozwala na dobre wykorzystanie mocy. 6stka jest biegiem ekonomicznym.
4,0
Układ jezdny
Wielowahaczowe zawieszenie pozwala na wiele. Dobre trzymanie. Troszkę ciężkawy przód powoduje lekką podsterowność - trzeba umieć jeździć.
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę jak w czołgu, ale to co ważne, to się zobaczy ;)
4,0
Ergonomia
Na krótkich odcinkach jest super. Można dobrze ustawić fotel, siedi się dość nisko, ale to bardzo miłe. Na długich trasach jedyne co przeszkadza, to kolano opierające się tunel środkowy, ale nawet po trasie Warszawa-Gdańsk nie czuć nadmiernego zmęczenia :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wysocy nie wejdą, ale jak już ktoś niższy wsiądzie, to jest bardzo wygodnie. Fotele dość dobrze trzymają. Z tyłu miejsca nie ma - tylko awaryjnie :)
4,0
Wyciszenie
Nie wiem co napisać - jedyne co mi przeszkadzało, to kiepskie wygłuszenie drzwi, ale dużo osób modyfikując audio wstawia maty i to bardzo pomaga. Oczywiście samochód cichy na wysokich obrotach nie jest :DD Ale tak ma być
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co tu się rozpisywać :P 15,7l / 100 spalił mi w jeździe mieszanej (przewaga miasta 70%) przy bardzo ostrej jeździe. Na trasie koło 12l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Im bardziej zadbany egzemplarz się kupi, tym mniej kłopotów będzie sprawiał.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No czasem do warsztatu trzeba się przejechać ;) Zawieszenie niestety jest słabą stroną.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzyło się tylko raz - kwestia dbania i usuwania bierzących usterek - inaczej efekt łańcuchowy. Najważniejsze jest kupienie dobrego egzemplarza od kogoś kto dbał :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo GTV II Coupe 3.0 i V6 24V 220KM 162kW 1997-1998