Zawieszenie
: Totalnie bezkompromisowe i rewelacyjnie trzymające na zakrętach
5,0
Całokształt
Auto dla wybranych - nie dla każdego, niema w sobie prostoty Golfa, wulgaryzmu BMW, ani silnika TDI tak wielbionego w naszym pięknym kraju.
Osobiście uważam że do tego auta trzeba dorosnąć - trzeba umieć docenić zawieszenie bo mimo iż jest mniej żywotne niż u konkurentów daje uczucie niesamowitej precyzji kierowania i takie też jest, trzeba umieć docenić silnik który po ostrzejszej jeździe weźmie trochę więcej (drogiego ;) ) oleju bo bo osiągi jakie ma i dźwięk jaki przy tym wydobywa nie jest porównywalny z żadnym innym silnikiem, trzeba umieć docenić również linię nadwozia która jest conajmniej zjawiskowa - wszystkie krągłości ; załamania ; przetłoczenia - ech co tu mówić uwielbiam to auto !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to moja druga Gtv wcześniej miałem z silnikiem 2.0 Twin Spark i właśnie przez niego zakochałem się w Alfie Gtv :) Cóż można napisać o silniku V6 Alfy:
piękne brzmienie; rewelacyjny wygląd (silnika) rzucający na łopatki, osiągi - 202 Km z 2 litrów wciskają w fotel i do tego świst turbo :) myślę że jest to jedna z dwóch najlepszych jednostek jaka znalazła się w Gtv i innych Alfach
5,0
Skrzynia biegów
Stosunkowo precyzyjna ale nie za każdym razem udaje się wbić \"1\" lub \"R\", trzeba wysprzęglić. W Gtv z silnikami Ts skrzynia ma dłuższe przełożenia w Gtv TB i 3.0/3.2 są krótsze biegi ale co za tym idzie frajda z ich zmiany sprawia że niechce się puszczać drążka zmiany biegów .
5,0
Układ jezdny
Perfekcja w każdym calu !!! tylne (bezkompromisowe) zawieszenie w sposób idealny dopasowywuje się nawierzchni asfaltowych przód podobnie (ale mniej skomplikowany) niewiele jest aut których prowadzenie może dać tyle frajdy z jazdy . . .
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu kiepska - pozostają tylko lusterka, do przodu i na boki w porządku widać to co musi byc widoczne :). Generalnie pozycja jak i widoczność w aucie podobna do tej z kapsuły kosmicznej / tak ma być
4,0
Ergonomia
W starszych egzemplarzach dość surowa deska ale braku ergonomii jej zarzucić nie można, kokpit po liftingu jest bardziej przystępny i ergonomiczny - ale co kto lubi :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klima działa jak wichura i szybko chłodzi wnętrze pojazdu, mankamentem wentylacji jest zima - auto stosunkowo długo się nagrzewa a co za tym idzie niestety ciepełko późno do nas dociera - ale po zagrzaniu niema problemów z nagrzaniem kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu stosunkowo dużo miejsca (trzeba wziąć pod uwagę typ samochodu) ja mam 196 cm i niemam problemów z zajęciem miejsca w aucie, z tyłu - dziecko do lat 8 się zmieści !!!
4,0
Wyciszenie
Na standardowym układzie wydechowym i w nie wyeksploatowanym egzemplarzu jest Ok , natomiast przy prędkościach powyżej 170 km/h zaczyna być słychać powietrze obiegające auto a szczególnie boczne bezramkowe okienka. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika jest on dobrze słyszalny w aucie - ale chyba o to chodzi :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2000 cm3 plus turbina / jazda raczej mało oszczędna z przewagą dodawania gazu do tzw. podłogi
w mieście +/- 15,5 litra na 100 km (oczywiście można zejść niżej ze spalaniem ale wtedy nie słychać silnika!!!). Trasa ze średnią 160 - 170 km/h około 11 - 12 litrów na 100 km. (jadąc 100km/h pewnie można zejść do 9 L/100 km).
3,0
Stosunek jakość/cena
Napiszę inaczej niż inni :
Parchy w cenach conajmniej śmiesznych bo od 5000 zł i jak ktoś ma siły i mu się chce może z takiego zrobić cudne autko !!! egzemplarze limitowane i ładnie utrzymane - cena conajmniej X3 do podanej wcześniej - ale warto czasem zapłacić wyższą cenę !!! Pierwszą Gtv jaką miałem była parchem za 6500 zł zrobiłem z niej prawie cacuszko bo pojechała do niemieckiego klubu ALfisti (wbrew pozorom części niedrogie i łatwo dostępne). Moja druga włoszka kupiona za 2 X tyle (nie jest wolna od wad) nie będzie wymagać już takich nakładów, ale po jeżdzie przez rok Ts-em dowiedziałem się czego od ALfy pragnę i obecna mi to daje !?!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze - wszystkie przełączniki, światełka i inne pierdółki trzymają fason, czasem trzeba coś wymienić ale nie jest to uciążliwe i ich awaryjność wynika z zaniedbań właścicieli a nie ich wadliwości samej w sobie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To auto trzeba kochać, nie jest to Golf czy Bmw - oleje trzeba zmieniać na czas i to na te lepsze, podobnie z płynami tylko to co najlepsze a auto odwdzięczy się bezawaryjnością - osoby chcące mieć auto tylko do jazdy i tyrania powinni sobie nabyć powyższe pojazdy. Podsumowując przy użytkowaniu zgodnym z zaleceniami producenta i przeglądami raz na 10.000 km (ja tak robię niewiem jak inni - ale auto mnie nigdy nie zawiodło i nie zmienię swojego podejścia) totalny brak jakichkolwiek poważnych usterek !!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i V6 TB 202KM 149kW
[l/100km]