Inne
: Piękne ponadczasowe linie, niezależnie od wersji silnikowej, motoryzacyjne dzieło sztuki.
5,0
Całokształt
Zakochałem się w tym aucie i całej serii, piękne linie zaprojektowane w studiu Pininfarina, u mnie czerwona deska i czerwone skórzane fotele; pięknie brzmiący silnik. Samochód dla fanów piękna, motoryzacji i generalnie rozumianej radości z życia. Coupe dla 2 lub 3 osób. Wspaniale się prowadzi, ale twarde jak na nasze drogi. Eksploatacja nie jest kłopotliwa, należy szukać egzemplarzy zadbanych, do reszty będzie trzeba doinwestować. Bagażniczek mały ale 2 osoby na wakacje weźmie. Parkowanie niezbyt łatwe, duży promień skrętu, słaba widoczność; a po zaparkowaniu długie drzwi, szerokie progi i trzeba się przeciskać. Większość napraw robiłem po poprzedniej właścicielce, głównie drobiazgi, swoich tylko simering wału. Wszystkie opinie że "codziennie do warsztatu" albo "co 5 minut coś" so niewiele warte, chyba że ktoś kupił totalny złom, to niech sobie pluje w brode. Cudów za darmo nie ma! Jak dbasz tak masz. W dłuższych trasach nie męczy, jest komfortowy a wszystkie drobne przystanki spędza się na podziwianiu samochodu... Następna będzie V6 :)
La dolce vita!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze pali od razu, bardzo elastyczny, sporo momentu sporo mocy jak na tą pojemność, Twin Spark jest jednym z najlepszych silników produkcyjnych w kategorii 2 litrów na świecie. Należy o niego dbać żeby panewki były w dobrym stanie. Nie katować nie rozgrzanego i dbać o olej, jakościowo i ilościowo a będzie służył długo.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, w miarę szybka ale czasem u mnie ciężko wchodzi wsteczny, poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, tzryma się drogi super. Z przodu kolumny McPhersona z tyłu Mutli-Link z pasywnym skrętem minimalizującym podsterowność. Rozłożenie masy dla TS-a to 61% przód i 39% tył.
Komfort
3,0
Widoczność
Szyba przednia ma bardzo niską górną belkę, uciążliwe w mieście na światłach, nic nie widać i tzeba się wychylać. Przy parkowaniu nie widać końca maski ani przeciwległego rogu, trzeba wprawy. Tył samochodu jest wysoko i widoczność do tyłu jest poprostu zła, przydały by się chociaż 2 czujniki przy rejestracji. Lusterka boczne ok, częściej się w nich podziwia sylwetke samochodu...
5,0
Ergonomia
Dziennikarze piszą o Gtv-ce że ma nieergonimiczny rozkład przełączników... Niepotrafię się z tym zgodzić, wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Otwieranie bagażnika w schowku ma nawet Maserati Coupe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie, wszystko działa dobrze, czasem zewnętrzny termometr zmienia zupełnie zakres temperatur, nie można się sugerować nadrukowanymi stopniami Celsjusza...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera miejsca jest dużo, grzej jeśli ktoś siedzi z tyłu, wtedy przód cierpi. Najlepiej dla 3 osób, nawet na wakacje, ale czwórka na wakacje to już przesada. Ideał dla 2 osób.
4,0
Wyciszenie
Środek bardzo dobrze wyciszony, jedyne odgłosy to wiatr w uszczelkach przy większych predkościach, niestety wina drzwi bezramkowych; i czasem skrzypiące wnętrze w kilku miejscach, głównie konsola środkowa. Silnik słychać w sam raz:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dosyć duże w mieście ok 13-14l/100km, w trasie lepiej ale wątpie żebym osiągnął fabryczne 6,8l/100km zresztą po co próbować? :) W kilku trasach palił ok 8,2l/100km, 5-bieg 3krpm. Ceny napraw nie są duże, wszystko zależy jak dbał poprzedni właściciel, ja musiałem nieco doinwestować, ale bedzie mi to tylko procentować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie Gtv-ki są bardzo tanie a jakość nadal wysoka. Rewelacyjny stosunek jakości do ceny. W europejskich ogłoszeniach jest też sporo limitowanych edycji tej serii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jest troche do roboty jeśli poprzedni właściciel/ka nie dbał/a odpowiednio, ale większość da się zrobić samemu bez specjalistycznego sprzętu, tanimi częściami. Pozostaje jedynie konserwacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy robiony był jedynie simering wału, autko nigdy nie miało poważnych usterek, nigdy nie jechało na lawecie czy było holowane. Należy dbać o silnik, dobry olej, częste wymiany. Zawieszenie z przodu tanie z tyłu można same tulejki wymieniać w wahaczach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
[l/100km]