Coupe dla osób ceniących sobie z jednej strony oryginalność, a z drugiej szukających auta sportowego za rozsądną kasę. Samochód ze wszystkimi zaletami i wadami dla tego typu pojazdów - pięknie brzmi, ale niewiele wrzucisz do bagażnika, dobrze się prowadzi, ale widoczność do tyłu kiepska. Samochód w zasadzie dla dwojga, albo jako drugi w rodzinie. Wnętrze zaprojektowane w stylu jakiego nie znajdziesz w żadnym innym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o typowo sportowej charakterystyce. Dość leniwy na dole (ale bez przesady), za to od 3 krpm pokazuje swój charakter i pozwala się kręcić do 7 krpm. Dźwięk - trzeba posluchać tego "śpiewu" :)
4,0
Skrzynia biegów
Gdybym miał czegoś szukać na siłę, to skoki drążka mogłyby być krótsze a "wkładanie" poszczególnych biegów precyzyjniejsze. Przełożenia wydają się być trochę za długie - to kompromis między osiągami a zużyciem paliwa.
5,0
Układ jezdny
Seryjne zwieszenie ma wystarczająco sportową charakterystykę. Obniżanie i utwardzanie - biorąc pod uwagę dziury - polecane tylko dla masochistów :)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu - dobra, jednak stojąc na skrzyżowaniu dach często zasłania sygnalizację świetlną.
Do tyłu - jak w typowym Coupe. Widać niewiele i trzeba się do tego przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
W ciągu kilku dni można się przyzwyczaić do rozmieszczenia przycisków i elementów obsługi (np. regulacja lusterek i świateł przy hamulcu ręcznym). Otwieranie bagażnika - ze schowka przed pasażerem :)
Czytelność zegarów - bdb!
Wsiadania i wysiadania z auta nie ułatwiają ani szeroki próg, ani nisko umieszczony fotel :) Taki urok!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam powodów do narzekań. Dmuchawa wystarczająco wydajna, raczej nie mam kłopotów z parującymi szybami. Ogrzewanie bardzo sprawne, jak już silnik złapie właściwą temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer o wzroście do 180 cm mają wystarczającą ilość miejsca. Zwłaszcza pasażer, po odsunięciu fotela, ma mnóstwo przestrzeni na nogi. Nad głową już zdecydowanie mniej :)
Tylna kanapa nadaje się doskonale na bagaż.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze! Tego oczekiwałem! Potrafi być w środku naprawdę cicho, np jadąc na trasie, ale przy dynamicznym przyspieszaniu silnik w duecie z wydechem dają przyjemny koncert.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: lato 11, zima 12 l/100km.
Trasa: 8 litrów na każdą "setkę".
Auto serwisuję tylko w ASO lub firmie specjalizującej się w Alfach, więc świadomie godzę się na trochę wyższe koszty utrzymania.
4,0
Stosunek jakość/cena
GTV można kupić za stosunkowo rozsądne pieniądze, jednak cena w dużym stopniu zależy od stanu konkretnego egzemplarza. Wybrałem najdroższy z oglądanych, ale nie żałuję żadnej wydanej złotówki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ze starości pękł plastykowy pręt wysuwający i chowający elektryczną antenę, jednak po tylu latach miał prawo :) Poza tym wszystko działa jak należy. Zawieszenie (seria) wciąż w bdb kondycji.
Konsola środkowa pokryta jakąś bardzo łatwą do zarysowania powłoką, więc lepiej uważać z pazurkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
[l/100km]