Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GT II

M, ponad rok temu
Silnik 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 302 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo GT II 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu : Szybki, zwinny, szybko się rozpedzajacy samochodzik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Automatyczne domykanie szyb lubi strzelić focha
5,0
Całokształt
Samochód idealny dla młodych: coupe, ale praktyczne, ma moc, ale oszczędny, w dodatku komfortowy, pojemny, ładny, oryginalny, bardzo stabilny i niezawodny (jak dotąd), nawet na trasach liczących kilka tysięcy kilometrów. Trafić na drugą GT to rzadkość, więc do tego dochodzi satyswacja wewnętrzna, że dorwałeś/aś taki okaz :) Posiadam Alfę sprowadzoną 4 lata temu z Italii, książka serwisowa jest wypełniana od nowości, zero rdzy. Trafił mi się naprawdę zadbany egzemplarz i trudno się do czegokolwiek przyczepić. Ale szukaliśmy bardzo długo i warto było czekać na tę jedyną, zamiast decydować się na pierwszego lepszego szrota (a przerobiliśmy ich masę, dlatego ostrzegam - rzeczoznawca i wybredność są kluczami do sukcesu).
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy typowa, jak to w dieslu 1.9, niepowalająca. Ale jakie ma to znaczenie w perspektywie niezawodności, oszczędności (!!!) i fajnego kopa? Moim zdaniem niewielkie. Autko odkąd mam je w posiadaniu nie strzeliło focha ani razu, silnik w stanie igła mimo dwudziestki na karku. Sporo dłuuugich (2tys km+) tras za nami i nic nie dało o sobie znać; praca silnika idealna nawet po kilkunastu godzinach jazdy 140-150km/h. Pewnie to zasługa w dużej mierze dbania i regularnego serwisowania przez cały żywot Alfy, ale przecież tak właśnie powinno być i świadczy to o tym, że auto samo w sobie jest dobre, tylko niechlujni właściciele psują renomę ;).
5,0
Skrzynia biegów
6 bieg! Nie wyobrażam już sobie zakupu 5-biegówki. Tu także zero problemów, biegi wchodzą jak w masełko. Na plus krótkie biegi.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu. Mam egzemplarz bez Q2, ale w zakręty wchodzi bardzo stabilnie, trzyma się drogi. Zawieszenie twarde jak diabli, trzeba to brać pod uwagę.
5,0
Karoseria
Podobno rdzewiuch :) zależy od konserwacji, przechowywania. Moja Alfa nie ma grama rdzy, nawet od spodu i się nie zapowiada, więc ciężko mi się wypowiedzieć.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność nie jest mocną stroną, to muszę przyznać. Lusterka są dość małe, tak samo tylna szyba. Tragedii nie ma, ale czuć różnicę w porównaniu do innych aut. Ale coś za coś.
4,0
Ergonomia
Jako niska osoba mam problem z dosięgnięciem do pasów, zauważyłam też że sufit jest dość niski. Fotele a la kubełkowe, super trzymają i są bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam tu nic do zarzucenia, jest naprawdę bardzo przestronnie i wygodnie, nawet w dalekie podróże.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych słychać dość mocny szum.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mojej opinii typowo. Trzeba bardziej zadbać np. o blacharkę, ale moim zdaniem to inwestycja warta zachodu, tak samo serwis na bieżąco. Ceny części wyższe niż do VW czy innych najpopularniejszych marek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autka chodzą tanio, w okolicach 10tyś., ale trzeba dobrze szukać żeby znaleźć zadbaną sztukę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierdoły typu daszek od słońca czy automatyczne domykanie szyb potrafią uprzykrzyć życie od czasu do czasu :D
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co brak, a nabite przeze mnie zostało kilkadziesiąt tyś km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo GT II