Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo GT II

pafka, 8 lat temu
Silnik 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo GT II 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To jest ten typ aut które uwielbiam. Ma oczywiście wady, i to ma ich nawet całkiem sporo, ale dla mnie one są mało istotne. Mam ogromną satysfakcję z użytkowania tej Alfy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet przeciwnicy Alfy często doceniają silnik JTD 150 KM. Silnik praktycznie bezawaryjny (w moim egzemplarzu jeszcze bez klap wirowych oraz bez dpf), o fajnych parametrach, przyzwoitym zużyciu paliwa. Nawet jego dźwięk jest znośny. Oczywiście nie obraziłbym się gdyby miał troszkę więcej mocy, ale jest ok.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie jest bardzo dobrze. Skrzynia pracuje pewnie, biegi wchodzą bez żadnych problemów. Jedynie można mieć małe zastrzeżenia do jej zestopniowania - troszkę trzeba się namachać przy miejskich prędkościach. I właśnie z tego powodu nie wystawiłem tej skrzyni oceny maksymalnej.
4,0
Układ jezdny
Jest świetnie - oprócz designu, to właśnie za układ jezdny kocham to auto. Jest oczywiście dosyć twardo, ale za to fajnie to auto jeździ w zakrętach - co nie oznacza, że nie mogło by być jeszcze lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność idealna nie jest - małe lusterka boczne, słaba widoczność do tyłu. Jednak idzie się do tego przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, bez dziwnych rozwiązań. Jedyne do czego mogę się przyczepić to przyciski do regulacji głośności radia zamiast wygodniejszego pokrętła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu, choć jeżdżąc na krótkich odcinkach często wspomagam się podgrzewaniem fotela zanim ogrzewanie zacznie działać. Pod tym względem benzyna jednak jest lepsza od diesla.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze (przy moim wzroście 186 cm), rewelacyjne fotele, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach - jak dla mnie pełen komfort. Z tyłu oczywiście jest już gorzej, ale i tak świetnie jak na auto typu coupe - pasażer za mną ma miejsce na nogi, co jest rewelacją w tym segmencie aut.
4,0
Wyciszenie
Tu mogło być lepiej, bo zwłaszcza przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośniej. Drzwi bez ramek dają znać o sobie - taki już ich urok. Ale wystarczy trochę głośniej nastawić radio i ta niedogodność przestaje być uciążliwa ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na fajnym, niskim poziomie, natomiast obsługa serwisowa już trochę kosztuje - trzeba mieć tego świadomość decydując się na takie auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie rewelacja - za w sumie niewielkie pieniądze mam auto które daje mi mnóstwo radości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie (po ponad roku i 15 tys. km) jest naprawdę dobrze. Spalone żarówki, urwany zawias klamki, pęknięte spinki mocowania poduszki. Oby tak dalej :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko jedna poważniejsza usterka jak na razie, choć trochę mnie postraszyła. Na razie skończyło się na regeneracji jednej końcówki wtryskiwacza i czyszczeniu drugiej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo GT II 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo GT II